• MammanMarie

Måla furumöbler

Har ärvt en matgrupp i furu. Är ju inte så kul.. mörknat av ålder o så.. Men är ett himla rejält möblemang o jag gillar stilen.. Så..jag funderar på att måla det vitt o klä om stolarna. Någon som gjort så? Blir det bra? Några "tänka på tips"?
    funderar även på om det kunde vara snyggt att slipa o lacka bordsskivan, så den blir ljus o fin igen o måla resten vitt eller måla allt vitt? Eller slipa o lasera bordsskivan mörk o resten vitt? *suck*.. Hur ska jag göra??

• Svar på tråden Måla furumöbler
  • MammanMarie

Ingen med tips o idéer?

• Tintomara

Slipa det och lasera det i någon gråvit nyans!

Livet är bara den ena jävla saken efter den andra - Elbert Hubbard
  • Tinkerbel

Har du någon bild på matgruppen? Det blir enklare att ge tips då:)

• Kakan83

Jag hade slipat ner det om jag var du och laserat eller betsat det. Sen kan du ju klä om stolarna i ett tyg som passar den färgen du har i rummet där bordet ska stå.

• MammanMarie

Slipat allt eller bara bordsskivan?

• leolina

bordskiva lasera mörk o resten vitt,,,vrålsnyggt,,så ska jag göra med mitt matsalbord!

• Kakan83

Jag ska slipa hela mitt bord när jag väl kommer så långt.

• MammanMarie

leolina..mm..det är nog snyggt.. Men allt annat i rummet är ljust.. Vet inte om det blir snyggt då..?

• leolina

joho,,klart det blir snyggt ju!
    ljust o bara ngt som e mörkt,,det ska jag ha,tycker det e jättefint!

• Lovisa L

Vi har en furugrupp i köket som jag är i färd med att göra om!

Men jag har också lite beslutsångest - vad ska jag göra? Har tänkt att måla om hela gruppen vit (matt gråvit nyans). Men funderar också på om det blir för vitt... men jag tror inte att jag vill spara bordskivan eller betsa den... 

• MammanMarie

Ni hjälper inte mig i mina beslut.. Gör det bara svårare...

• Lovisa L

Vi har furumöbler i köket och furun vill vi ha bort! Vi tänkte måla allt vitt (matt antikvit tror jag...) och då ska vi måla bordskivan också.

Jag har också funderat på om det blir för "vitt", men det blir nog inte det ändå eftersom vi kommer att ha duk på bordet + att man har ju annat runtomkring som inte är vitt. Och så blir det ju så mycket ljusare och luftigare!

Hoppas du kommer fram till något som passar er!

Svar på tråden Måla furumöbler