Hur få ut EL på balkongen??
Jag vill sätta upp nyinköpta ljusslingor på balkongen. Jag har inget el-uttag på balkongen. Hur ska jag lösa det??
Tacksam för tips!!
Jag vill sätta upp nyinköpta ljusslingor på balkongen. Jag har inget el-uttag på balkongen. Hur ska jag lösa det??
Tacksam för tips!!
Längst upp vid vår balkongdörr i hörnet skar jag bort en liten pyttebit tätningslist och satte ut den tunna sladden till min granslinga därigenom och så upp i taket och rakt över till dit den skulle sitta.
PetraE: TACK för bra SNABBT svar Ska testa.
Stopp för 17!!!
ÄR det jordat?
Är sladden klämskyddad?
HAha, tack syd. Det är inte jordat och sladd och klämskydd har jag ingen koll på... ska nog ta hjälp av nån som kan sånt här, ska ändå ta hit en elektriker snart.
skulel det bli en brand pga kortslutnign om du själv gjort en "hittepo" instalation så komemr försäkringsbolaget inte att vara så glada.. eller rättare dom komer nog att vara glada att som inte kommer att behöva betala ut så mycket eftersom att du varit grovt oaktsam,,, så överlåt det till en elektriker som gör det rätt :)
finns så många andra problem som kan uppstå om det blir fel inte bara faror.. hyreslägenhet? får du lov? risk för vattenskador där sladden går genom vägg osv osv
Utomhusslinga, silvertejp där sladden "går genom" dörren runtom på båda sidor (alltså inte genom något utan där dörren öppnas och kläms EJ) och hålet är minimalt. Jordat uttag inne. ??
Ja PetraE du flyttar strömmen till ett fuktigt rum(även om balkongen är inglasad) och där har du nytta av jord tänk kök&bad finns det uttag där det är risk för fukt så är det jordat
Förlåt skrev lite otydligt, blev som om jag frågade om jordat uttag. hihi Jag har jordat uttag inne, sen blev frågetecknen mest för om det var nåt jag glömt eller om det fanns något fel med allt jag gjort