• Jessica24

Vad brukar ni bjuda på då era barn har kalas för släkten?

Är nyfiken på vad ni brukar bjuda på då era
    barn fyller år och ni har kalas för släkten
    .

Skrattande
    ♥ Victor 14/3-2006 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad brukar ni bjuda på då era barn har kalas för släkten?
  • Sunflower

Salladsbuffé, och så tårta till efterrätt. Nån gång köpte vi massor av goda frallor och gott pålägg. Mycket uppskattat! Och lättlagat

• malin ulrika

Jag har kalas för ca 25 personer.
    Brukar ha en buffet av typ lite kallskuret, en "söndags stek" med sås, morätter, ärtor, potatis. Pommes frites, små "aptit retare" typ som små kanels-snäckor med backon, lök och philadelphia ost i. Sen brukar jag ha små mini quiches också, med skinka ost och purjo i en, och soltorkade tomater och bacon i en annan. Bra att göra i förskott och bara värma (jag gör dem i sådana där muffinsformar i metall). Sen brukar jag ha ett par sallader, potatis sallad och makaroni sallad t.ex. och kanske piroger, eller crepes, ibland nån sorts kyckling.

Brukar försöka ha allts om kan göras klart i förväg så att man har så lite som möjligt att klara av just den dagen.

Sen är det tårta och efter rätts-buffet, brukar baka bullar och kakor, ha lite choklad, kanske en cheese cake eller kladd kaka.

Oftast blir det en massa över, och jag ger gästerna ett "matpaket" med efter rätter att ta med hem. (Maten blir det också över av, dem gör jag lunch paket av, det är det bästa med hela festen, att man har luncherna avklarade en månad efteråt!)

• Annikamed2barn

Middag och tårta.

• Theodoris

tårta kakor godis och chips.
    För det mesta så gör svärmor middag som vi i släkten äter sen.

• Dino78

Mat och sen tårta och bullar.
    I år fuyller dottern på påskafton så då har vi påskfirandet här hemma med påskmat. Första födelsedagen hade jag gjort massa olika pizzor.

DIF i själ och hjärta
  • Sissily

Det är olika, fyller dom mitt i vecka brukar det oftast bli kaffe åch tårta, fyller dom på helgen blir det oftast lite mer med frallor/ smörgåstårta och sen kaffe och tårta.

• Tingeling13

När barnen fyller år är det godsaker men när någon av oss vuxna fyller år blir det matigt.

• mirakelmamma

middag sen tårta/glass och kaffe/saft.
    Vi brukar inte bli så många på en gång eftersom alla inte vill komma samtidigt.

• marie25

smörgåstårta.fika och vanlig tårta

• Havsjungfrun

Middag, glasstårta, godis (till de stora) och salta pinnar hade vi när sonen fyllde 1.

• 3busungar

det beror på vilken sida av släkten som kommer när det är kalas .
    om min sida av släkten kommer så brukar det bli smörgåstårta,och sen kanske tårta eller annat fika..(fikat är viktigt haha)

om det är min mans släkt som kommer så har vi bara en massa fika.
    tårta,bullar,kakor ..

det är lite olika varje gång vilka som kommer från min sida eftersom alla har 25mil att åka.
    och så fyller båda barnen med en veckas mellanrum.så då kanske vi lägger ihop det.
    förutom mormor som får komma både gångerna.

• Jessica24

Kul att se vad ni brukar bjuda på... Skrattande
    Det vanligaste verkar nog vara tårta och kakor.

♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • happy8

Vi brukar fråga barnet vad det vill ha för mat på sin födelsedag och laga det  och så en god tårta efter..
    Typ:

tacos
    potatis gratäng med ex falukorv,kassler lr bacon   till det sallad
    Falsk snitzel brukar också vara en favorit.
    Smörgåstårta
    Grillspett.

Svar på tråden Vad brukar ni bjuda på då era barn har kalas för släkten?