Hur mycket lakrits får man äta? Farligt med en påse Djungelvrål???
Frågan står ju redan i rubriken
Jag och min sambo hamnade i en diskussion igår om hur mycket lakrits man får äta när man är gravid...
Frågan står ju redan i rubriken
Jag och min sambo hamnade i en diskussion igår om hur mycket lakrits man får äta när man är gravid...
Enligt slv.se så är 50 g per dag max, gäller alla o inte bara gravida
Jag har ätit många påsar djungelvrål under graviditeten. Men tror inte många äter så mkt som 1 påse om dagen. =))
Shit!!!
Nu blir jag lite orolig!!
Det var inte så att jag fick i mig en hel påse med Djungelvrål igår, vilken är 100gr, men nästan... jag har inte alls ätit lakrits annars...
Är det farligt????
Näää, inte farligt - du äter det ju inte varje dag eller hur
Nä inge farligt, men om du äter stora mängder varje dag så är det kanske inte så bra... Men det gäller även ickegravida.
Nej, nu ska jag hålla mig undan från Djungelvrål ett tag...men ni tror inte att det var någon fara med en engångsföreteelse?
Nä de är ingen fara. Så länge du inte äter stora mängder varje dag & de tror jag inte att du gör =)
Jag älskar oxå saltlakrits..jag har hört att det är inte farligt för själva graviditeten utan har med blodtrycket att göra. Om man får isig för mycket lakrits kan det höjja värdena o det är iof inte bra. Men det är inte skadligt för bebisen om man äter saltlakrits, vad jag har hört iaf.
Oj! Visste inte ens att man inte fick äta lakrists =/
Min lille krabat i magen måste bli en riktig starking så mycket förbjudet jag ätit och druckit.
FoxyLiz:
Nä de är inte så att du INTE ska äta lakrits. Men de spelar ingen roll om du är gravid eller inte. Man kan få högt blodtryck om man äter stora mängder & ofta.
På slv.se finns en rekomendation om max 50 gram per dag. Men så mkt tror jag inte många äter.
Så ät lakrits ni men inte i överdrivet stora lass & kanske inte heller varje dag =)