• Belladonna

Liten "undersökning" om BH storlek

Var svårt att hitta ett ämne och en grupp där detta passar.

När man går på Lindex, H&M o.s.v och ska köpa BH så står där ungefär såhär:
    A-kupa- Liten
    B-kupa- Normal
    C-kupa- Stor
    D-kupa- Extra stor
    eller ngt liknande. Men stämmer detta? Är B-kupa "normal" och alla andra "onormala" *ironisk*, själv hittar jag ingen BH i dessa "normala" butiker.
    Vad har ni för storlek på BH? kul att se vad som ungefär är genomsnittet. Skulle gärna se om det finns underlag att skaffa in BH:ar till dessa butiker för oss med extrema-enorma eller vad det kan bli om man har över D-kupa.

Skriv gärna storlek när ni inte ammar, er vanliga storleken alltså.

• Svar på tråden Liten "undersökning" om BH storlek
  • delifi2

sen ja började träna så har mina bröst blivit mindre så nu har ja 90C innan 90D

• Sötnos

Jag tror att jag har ca 80 B, känns som att det är olika beroende på bh...har nån hemma som är C o den känns nästan för liten!

• Fommpen

Jag har 80D, men kan ibland klämma in mig i en C.
    Men det beror helt på vilken Bh det är. Jag beställde efter en D-kupa från Ellos, men den var som en B-kupa.

Jag skulle tycka att det var kul om det fanns lite snyggare och finare Bhar i D-kupa. Nu får man ju nästan alltid nöja sig med en vit eller svart.

• Belladonna

Glömde skriva min egen, 75 F. Håller med om att det borde finnas finare BH:ar. Mina BH inköp slutar alltid med gråt. Jag blir så arg när det bara ska finnas kärring BH:ar med strutkupa.

• Alli

80E, bryr mig inte ens om att titta efter bh:ar i "vanliga" butiker.
    Tycker att Twilfit har blivit mycket bättre på stora storlekar nu, där hittar jag ofta något som passar.
    Annars brukar jag passa på när den mycket välsorterade, men dyra, underklädesbutiken i stan har rea.

• Önskan

80 E-F normalt, 85 F just nu Vad ska man skriva på listan då? Abnormt stor, eller ?
    Har väl alltid vetat att jag inte är "normal". Hade 75 D och dubbel D i tonåren, hur lätt var det att hitta då? Nu finns det ju ändå lite att välja på i olika prisklasser.
    Varför ska de skriva normal? Hrmfff...blir lite irro!

• Anova

75 B. Använder sällan "kupbh" utan hellre sportmodell, då har jag Medium.

• Villes mamma

85 C. Vilket igen påminde mig om att det verkligen börjar bli dags att inhandla ett par nya bh:n. Har bara två-tre för tillfället som funkar... och de drar sin sista suck vilken dag som helst...

• Manju

75B. Favoriten är omlottBH:n i microfiber från Twilfit.

• MysMellis

Jag har 85C Och jag tycker inte det är speciellt stort. Ser inte mig själv som storbystad. Men det kanske kan bero på att magen och brösten nästan går ihop

Svar på tråden Liten "undersökning" om BH storlek