• Anonym

Jag har köpt en dildo! Hur rengöra?

Jag har skickat efter min första dildo nånsin! Kände att det var dax!

Räcker det att rengöra med tvållösning och ljummet vatten mellan varven? Eller krävs det nåt annat också?

• Svar på tråden Jag har köpt en dildo! Hur rengöra?
  • Tjofsen

Tvål och vatten borde väl räcka....gör det efter varje gång du använder den så .....*ha det så skönt....hi,hi*

• Amorficlya

Hej de finns speciell rengörings grej för dildos å andra sexleksaker kommer inte på nu på rakarm va de heter.. Men de är både till för att de inte ska bildas massa baciller å sånt. Har erfarenhet pga att ja jobbat med just de.. Återkommer snart med va de hette.. Rengöringsmedlet

• Anonym

vad du andvänder för rengöring kan vara olika för olika material men vanlig tvål för den "regionen" före och efter räcker special medel är svindyra

• Anonym

Jag hade köpt desinfektionsmedel om jag haft en. Då vet du att den blir riktigt ren.

• simonsmamma

Jag rengör alla våra saker med "INVIT class Hygiene Disinfectant Cleansing". Men det går nog bra med vilken desinfektiongel som helst du kan hitta på apoteket. Jag köpte min när jag var på ett sexleksaksparty, annars skulle jag nog inte köpt den. Var lite sparsam bara eftersom den lätt torkar ur t ex latex- och silikonprodukter.

Lycka till!

• Anonym

Glömde skriva att under "apotek" i webbshopen finns rengöringsgel.

• simonsmamma

Om du vill ha en sån som jag har så kan du gå in på lustjakt.se, den finns nog fortfarande. Den kan även användas när man rakat bikinilinjen för att undvika röda "pluppar"

• good  sina

absolut inte tvål..!!!
    de kan få materialet att spricka o samla bakterier..

de finns speciella rengöringsprodukter till sexleksaker..
    tex.
    www.amorspilar.se/product_info.php

Invit rengöringsgel..

de e värt varände öre o du slippar svamp klåda eller värre saker..!!

• Fröken Stålhand

Tvål och vatten är inte tillräckligt för att döda bakterierna som hamnar på dildon, tvål förstör även jelly eftersom det torkar ut och det blir sprickor som bakterierna gror i... Köp hygien och tvätta intimsaker med så slipper du irritationer i underlivet som svamp och slidkatarr.

It´s nice to be important but it´s more important to be nice...
  • Fröken Stålhand

OBS: Använd inte vanliga desinfektionsmedel typ Alcogel el handsprit eftersom de inte är anpassade för just sexleksaker gjorda i jelly, silikon, gummi m.m. Dessa medel torkar ut och förstör dildon på nolltid!

• simonsmamma

Lillstrumpa80 är visst lite partisk... återförsäljare för Lustjakt...

Skämt å sido...

Vad är egentligen skillnaden mellan "Invit" och vanlig desinfektionsgel förutom priset? På vilket sätt är "Invit" anpassad för sexleksaker? Om den dödar 99% av bakterierna, som det står att den ska göra, så måste den väl också vara uttorkande i längden?

• Dinturiel

Det står på flaskan att den dödar 99% av de vanligaste sjukdomsframkallande bakterierna.
    Vanlig decinfektionsgel dödar väl både goda och onda bakterier, och det är därför man ofta blir uttorkad av just dessa produkter.

Har använt invit efter jag ansat bikinilinjen och har inte blivit uttorkad än. Blir däremot väldigt mjuk och smidig istället.

• Anonym

Ok! Tack för era svar! Tror vi har en "sex-shop" här i stan som säkert säljer såna där rengöringsmedel.

Joo då, jag och "Verkliga Hasse" ska nog ta oss en omgång när han behagar anlända! *hi hi*

• Fröken Stålhand
    simonsmamma skrev 2007-01-04 12:30:49 följande:
    Lillstrumpa80 är visst lite partisk... återförsäljare för Lustjakt... Skämt å sido... Vad är egentligen skillnaden mellan "Invit" och vanlig desinfektionsgel förutom priset? På vilket sätt är "Invit" anpassad för sexleksaker? Om den dödar 99% av bakterierna, som det står att den ska göra, så måste den väl också vara uttorkande i längden?
    Jag har använt dildo i många år innan jag blev säljare och rekomenderade även då INVIT för vem vill ha kusar i musen! Varför skulle jag vara partisk, alla även Ellos och Haléns säljer Hygien...

Handspriten är en annan sammansättning i och inte anpassad för material som jelly m.m. vilket Hygien är. Man gör som man vill men jag rekomenderar det inte om man är lite rädd om sin dildo!
  • simonsmamma

SKÄMT å sido som sagt...

Svar på tråden Jag har köpt en dildo! Hur rengöra?