• Anonym (tampongen)

Tamponger som läcker....problem !

Alltså jag vet inte hur andra ser ut där nere, eller snarare "där inne" men jag har problem med tamponger som läcker. Det är inte så att dom är "överfulla" utan det är nog snarare så att jag på något vis får dom "vid sidan om"...dom kan vara blodiga på ena sidan och torra på andra och så rinner det ändå ut...

Jag är säker på att jag får in dom tillräckligt långt men förmodligen hamnar dom någon annansans än vid livmodertappens utlopp...

Är det bara jag som har det här problemet ? Har aldrig hör någon annan klaga på det men man vill kanske inte prata så öppet om det...jag förmodar att jag är ganska stor "inombords" då...eller ? Hatar mens och det här "kladdet" gör det inte roligare...

• Svar på tråden Tamponger som läcker....problem !
  • Anonym (puffpuff)

har precis samma problem, så jag puffar lite...

• Anonym

Du kanske ha för liten tampong, prova OB plus, vet inte vad du har för något märke/strl men jag hade normal och upplevde också läckage men med plus så läcker det inte

• Anonym

pröva en större storlek eller byt oftare?

• Anonym

Byt sort. Absolut är de så att märket/sorten du använder dig av inte passar dig.
    De är en djungel det här me tamponger.

• Anonym

för liten tampong skulle jag oxå gissa på...

Fast iochför sej ska man ju ta tampongstorlek efter mensens mängd och inte hur stor/liten man är... det ska ju tydligen inte ha nån betydelse..

• Anonym

Hade också sådär och det löste sig när jag började använda de största tampongerna. Inte så kul, men nödvändigt

• Anonym (tampongen)

Hmmm, nä, i mitt fall är det nog inte så. Det tycks inte spela någon roll om jag använder stor eller mindre, samma problem ändå. Dessutom har jag testat lite olika sorter men de flesta är ju ungefär likadana och utvidgar sig på bredden.

Problemet är också att även om man har en större tampongtorlek så kan halva tampongen ha sugit åt sig det den ska, andra halvan är "torr" och så har det på något märkligt vis runnit vid sidan om.

Jaja, ibland funkar de som de ska. Jag ska kanske inte klaga. Tänker på hur det var förr i tiden när man hade tygbindor och sånna där gördlar som man knäppte fast dom i...*ryser* och det är ändå inte så längesedan...

• Anonym (Tygis)

Åja, dagens tygbindor är ändå bra mycket mer underbara än en läckande tampong! Skulle aldrig gå tillbaka till tamponger och bindor nu när jag har EcoSoft. Blir lite oroad över hur dina slemhinnor kommer må eftersom bara halva tampongen blir fuktig av blodet, det innebär ju att andra halvan av tampongen torkar ut slemhinnorna vilket ökar risken för ?tampongsjukan?. Ett alternativ kan ju vara att säkra upp med bindor eller tygbindor om du använder en mindre tampongstorlek. home.swipnet.se/ecosoft/introsv.html eller kanske pröva menskopp, www.menskopp.se

• Flygfotogen

Har samma problem. Kan inte använda större för då får jag inte in dem alls. Att få in en tampong öht är supersvårt för mig. Begriper inte varför. Provat på alla möjliga olika sätt men jag känner den alltid och ibland är det som om den ska åka ut. Gaah.

• timberhochmandie

Prova att faktistk justera lite "i sidled" var den hamnar. Eller att inte föra in den riktigt lika långt...

Svar på tråden Tamponger som läcker....problem !