• nappflaskan

ni i v32,vad ligger erat symfys-fundus mått på?

hej,presic som jag skrev ovan,vad ligger erat symfys-fundus mått på?mitt ligger på 33 och min bm sa,ja här växer allt den lille,hmmmm är detta ett "vanligt"mått lr e min lille kotte stor?dum som ja va så frågade jag ju itte min bm,tänkte på annat just då,ha d gött alla

• Svar på tråden ni i v32,vad ligger erat symfys-fundus mått på?
  • lovely lily

Det är nog hur bra som helst, jag hade 32 i V.32 och då låg jag på normalkurvan.

• Nikimasmamma

Jag va hos BM idag och är 31+3v. Mitt mått låg på 31 men det ligger över normalkurvan men följer min egna så det är ok.
    det beror ju också på hur barnet ligger osv.

• Veronika28

Jag var hos BM i tisdag i v30+5 mitt mått låg på 33
    jag ska till ul nästa vecka vi få se hur stor min lilla barn är .

• Flisan79

Har ganska liten mage och ligger lite under kurvan. Hade 26-27 i v 30. Vi får se om hon växt till sig till nästa gång men gissar på ca 29-30 i v 32 om jag följer min lilla kurva.

• bebisetta

jag hade 29 cm i v 32 (förra veckan) och då låg jag precis under mittenkurvan. Min bm var nöjd med det. Så länge det växer så... sa hon. Att jag inte ökat i vikt på 4 veckor tog hon oxå med ro men så bara för att jag frågade om det så ökade jag 2kg på en vecka och det känns vill jag lova...

• Cazi

v 31+2 SF på 28. följer min kurva jättebra och egentligen säger ju inte SF-måttet så mycket om vad stor bebisen är. huvudsaken är att man följer sin egen kurva. min käre sambo tog upp det där med BM sist och hon sa att visst får man lite större SF-mått om man har mer fett på magen...

• GummanLoveGubben

Mitt SF mått i vecka 33+3 låg på 30

♥ BF 16/2 -07 ♥
  • cozmoz

jag har hela tiden legat på samma SF mått som antalet gångna veckor

v. 32= 32 cm osv

Vi följer fint den övre delen av kurvan! Det görs alltid rutin tillväxt UL i v. 32 i min kommun, och det bebben vägde ca 2393 gr då, ber födelse vikt 3800-4000 gr.
    Mina två killar är födda 40 + 6 båda vägde 4040 gr

Fixade det utan att spricka...lycka till

• neoaliya

Hej ligger just under "normal" kurvan och har gjort det med mina andra två åxå. båda vägde exakt samma 3330 och dom tror att denne kommer att landa där med.

• nilliz

Jag är i vecka 32+2 och jag ligger på 30

• norpansnorpan

31+2 idag, och SF-mått på 27 cm.
    Ska på UL för att kolla hjärtat på tisdag, och om läkaren inte gör ett tillväxt-UL då så kommer jag få tid snarast möjligt till det.
    Så min mage är lite mindre, även mindre än med dottern.
    Med henne hade jag SF-mått på 30 cm samma vecka.

Till TS:
    33 cm i vecka 32 tycker jag låter ganska lagom
    Ska ju vara ungefär samma SF-mått som antal fulla veckor man gått, givetvis med undantag/skillnader pga kroppsbyggnad etc.

• Flisan79

Fick föresten veta av BM att längden kan göra skillnad oxå. På mig som är lång sjunker magen helt enkelt långt in och det finns gott om plats mellan revben och bäckenet. Tvärtom på korta vilket gör att magen putar ut mer.

• nappflaskan

hej på er,tack för alla svar,det här med längden osv som påverkar måttet har jag itte ens tänkt på,men jag e 1.65 o fläsk runt magen har jag med jag fick lite panik då min kära sambo e itte sååå långt ifrån 2 m lång....he he 

Svar på tråden ni i v32,vad ligger erat symfys-fundus mått på?