Lite tips snälla! Inför 25 års dag!
Ok har ett litet dilemma här. Fyller 25 år i helgen och hade jag inte varit gravid hade jag ställt till med en stor brakfest. Men nu ä det så att jag är gravid och klarar i ärlighetens namn inte ens av lukten av alkohol. Därför har jag tänkt utesluta allt vad alkohol är.
Har skrivit till mina vänner att det bjuds på något i fikastil och att de är välkomna kl 19. Vi kommer att bli en ca 15 personer totalt.
Vad jag vet är att jag SKA bjuda på morotskaka, för det gör jag jämt och det förväntar sig alla och de gillar den.
Men vad mer ska jag bjuda på då? Är det lite dumt med en massa fika kl 19. Bör jag istället bjuda på något i stil med snittar?
Vet bara inte hur man gör sådana och är inte så super i köket. Kan heller inte påstå att jag har så supergod ekonomi just så här efter jul och nyår (student!) så jag måste även tänka lite ekonomiskt!
Någon som har något förslag på vad man kan ordna?
Någon som har koll på begreppet tapas? Vad bjuder man på då mer ingående? Passar det att då ändå bjuda på även morotskaka?
I dryckesväg kommer vi erbjuda latte och kaffe, samt te och saft/läsk om man så vill?
Men bör man kanske göra en liten "drink" och är det i så fall bara fånigt då om den är alkoholfri?
HJÄÄÄÄÄÄLP MIG! De kommer lördagkväll!