äta middag tillsammans???
Jag undrar hur vanligt det är att hela familjen äter middag tillsamans? Ni som som svarar vänligen uppge hur många barn och deras åldrar, tack.
Jag undrar hur vanligt det är att hela familjen äter middag tillsamans? Ni som som svarar vänligen uppge hur många barn och deras åldrar, tack.
VI äter alltid middag tillsammans vid 17 - 17.30
Vi är två vuxna och en son på 15 månader.
Ja, vi äter alltid middag tillsammans! Barn: Noll.
Två vuxna, och en ettåring finns här och vi äter alltid middag tillsammans (såvida inte pappa jobbar hela dagen)
Vi äter midag varje dag tillsammans.
Jag och dottern, snart 2, lagar mat till 17 när pappan kommer hem från jobbet. Passar allas mattider bra.
Blir väl annorlunda när jag måste jobba längre dagar. Då hinner jag inte hem före 18,30... så då får vi hitta på något annat.
Vi äter alltid middag tillsammans... två vuxna, 1 barn (10 år, heltid), 1 barn (8 år, ibland)..
Tess
Vi äter alltid middag tillsammans. Det är bara barnens pappa som inte alltid är med eftersom han kommer hem ganska sent ibland. Våra barn är 13 år, 4 år, 2 år och 10 månader.
Så änge nån av oss var föräldraledig så har vi alltid ätit middag tillsammans alla 3 (har en 2-åring). På måndag börjar pappan att jobba (jag jobbar redan sen länge) och då kommer vi inte längre äta middag tillsammans alla 3 utan den som hämtar sonen äter middag tillsammans med honom så får den andra föräldern äta när sonen somnat.
På det viset behöver inte sonen vänta så länge på middag och när den andra föräldern kommer hem kan den koncentrera sig på lek/mys med sonen tills han lägger sig vid 19.
På helgerna kommer vi äta tillsammans alla 3.
Vi äter alla måltider tillsammans. Ja, maken jobbar ju å den äldsta går i skolan, så de äter inte lunch med oss på vardagarna.
Barnen är 11, 3½ å 9 månader.
vanligare än jag trodde...
Vi äter middag tillsammans varje dag ca kl 16.30.
Vi är 2 vuxna och 2 barn. 1 år och 2 1/2 år.