• LevaLivetNu

Ingen som har typ bröstpanel eller hel

panel i hall eller kök?? Tittar efter en skiva gjord av Brandéns ska vara lätt att montera och sedan måla i önskad färg. Önskar tips och ideer kring detta, vad bör man tänka på osv. Tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Ingen som har typ bröstpanel eller hel
  • Skogsstjärnan

Jag vill också se

• Linda365

Vi har liggande panel i vårat kök längs en vägg,vitmålade.Finns bild i galleriet.
    Kanske du menade något annat.

• Skogsstjärnan

Jag vill se lodrät panel, inte liggande...

men annars så var bilderna fina Linda

• pr32

Vi har också liggande, på en vägg i ett rum.

• Tulip
    Tips!

Jag har av min far fått lära mig att rätt höjd på panel alltid ska vara 5/8 av väggen. Det ser visst bäst ut då.

Alltså, om väggen är 230 cm ska panelen sträcka sig 230/8x5=ca 144 cm upp. (Hoppas jag fick till det rätt nu. )

Fast du kanske ville ha panel på hela väggen...?
    ♥♥♥ vecka 33 ♥♥♥
  • Skogsstjärnan

Tulip: Vad kul Funderade på exakt samma sak för en stund sedan, alltså om det fanns något mått man kunde utgå från för att få panelen lagom hög

Tack!!!

• Skogsstjärnan

Vad kostar panelskiva jämfört med vanlig panel?

• apache

Jag har pärlspont i min hall,japp den är dryga 1,40 m bilder finns.

• pr32

Panelskivor kostar ca 150:-/st och då är de 40x240.

• LevaLivetNu

Tulip tack för ditt tips, ska dock ha från golv till tak, i ngn bruten vit. Sedan vill jag få målat ett fönster som idag är brunt, sätta in en vägghängd pall som går att fälla upp, elementskydd som samtidigt blir en fönsterbräda till hallfönstret. Klinker i entrén samt laminat i resten av hallen. Trappan upp ska slipas o målas vit. Har börjat med att skruva ner spaljen som sitter i vagnstycket på trappan. Alltid något va???

• Skogsstjärnan

Leva livet.nu: Hur gör ni övergången från klinker till laminat. Vi ska också ha så men vi funderar på om vi ska ha en rak eller rundad kant.

• jockesfru

Vi sätter pärlspånt i hall och trapp. Ska målas i ngn fin vit färg sedan. Vi tänker sätta såna panelskivor i taket....o måla vitt

Ludvigs mamma
  • LevaLivetNu

Skogsstjärnan: Har ej kommit till den biten ännu, menar du om det blir ngn nivåskillnad?? Gubben är ju golvläggare så jag väljer väl endast färgen på ev list : ) !!

Svar på tråden Ingen som har typ bröstpanel eller hel