badbyxor för 18 mån!?
Hjälp! Vet nån om det alls finns några "blöjbadbyxor" till barn över 15 kg? Min flicka ligger på gränsen och de största floatis swimpy jag har hittat gick halvvägs till rumpan på henne. Hon kan ju inte hålla tätt än. Ideer??
Hjälp! Vet nån om det alls finns några "blöjbadbyxor" till barn över 15 kg? Min flicka ligger på gränsen och de största floatis swimpy jag har hittat gick halvvägs till rumpan på henne. Hon kan ju inte hålla tätt än. Ideer??
vad är det för storlek hon har? I somras köpte jag en baddräkt (med blöja) på ullared för runt 60 kronor. Då köpte jag storlek 80 till pojkvännens 14 månaders. Men det fanns iaf upp till 86. Även som bara byxblöja med. (Alltså ingen badräkt.)
hon har typ 86- 90.
jag kollade runt lite, på www.pippilotta.se går dem efter vikt. 13-17 kilo tror jag är största. Dem kostade dock runt 130:- men det kanske det är värt.
Lycka till på badbyxletarfronten :)
förlåt, nu låter jag kanske taskig, men det menar jag inte!:
risken är väl minimal att hon bajsar i vattnet. har egentligen hört att barn aldrig bajsar i vatten. (fast det kan väl hända just när de inte befinner sej i vattnet förstås.) att de kissar i vattnet spelar ju ingen roll. det fortsätter de väl med i åtskilliga år.
så, jag tycker inte att du ska behöva köpa blöjbadbyxor till ett så gammalt barn. jag använde det på vår son när han var 7 mån (första gången vi var iväg till badet). det var sista gången han använde dem, för sen insåg jag att det var onödigt att köpa större storlekar. fast vi var inte så ofta i badhuset och utomhus tyckte jag inte alls att det behövdes.
alltså jag menar INTE att hon ska vara torr, utan att det måste vara onödig utgift och jobb att leta, när hon egentligen kan använda vanliga badkläder.
det var mitt lilla "tips". hoppas du inte tar det som att jag klankar ner på dej!
Hej och tack! Jo, vi hade lite brådis när vi skulle iväg, så det fick bli vad det blev. Men det fanns en enda kvar i butiken som var ganska stor. Lite för stor, visade det sig, så den höll ju väldigt långt ifrån tätt för kiss.. :) Hon har bajsat i badkaret förr, så det var nervigt att ta risken. Men jag tror helt klart på det du säjer, jag tror att hon hade så roligt att hon hade glömt bort det om hon vore nödig! :)
Så kul vi hade!