• Skogsstjärnan

Målade väggar istället för tapeter?

Ja, ännu en inredningsfråga från mig....

Är det någon som har bilder på målade, ljusa (helst vita) väggar?

Maken är inne på att enbart måla väggarna men jag skulle gärna ha tapeter i t.ex. vardagsrum och kök. Inbillar mig att det ser mer ombonat ut än enbart målade. Har jag rätt eller fel? Vad tycker ni? Ser enbart målade väggar halvfärdiga och billiga ut?

Kram, Skogis

• Svar på tråden Målade väggar istället för tapeter?
  • Thursday

Jag är mycket för målade väggar och tycker att tapet nästan är undantaget Tror att det beror mycket på att jag gillar enfärgade väggar bäst och då är liksom tapet en överloppsgärning enligt mig...

• memlan

Vi har målade väggar i hall och gästtoalett. Jag tycker att det är fint. Som inlägg 1 skriver blir det lite överkurs med tapet om man ändå vill ha "släta" enfärgade väggar...

• VICKY82

Vi har målade väggar i alla våra rum och i kombination med fondtapeter i vissa. Tycker det är snyggare med målat istället för tapeter om man nu bara ska ha enfärgat. Bilder finns

• Skogsstjärnan

Ok, nu har ni börjat övertyga mig

Vicky: Fint hem och söta tjejer

• Bonnie Tyler

Jag avskyr heltapetserat. Kan vara snyggt med en läcker fondtapet, men annars vill jag ha målat. Tapeter känns lite 'billigt' ofta.

I nybyggda hus är det ofta tapeter pga att det är mindre underarbete när man tapetserar => dyrare med målat.

Det är helt klart värt att spackla noga noga innan man målar!

• moomoo

inte en tapett så långt ögat når min mamma kräks över tappeter, men sen kan hon en del om inredning också.

• Skogsstjärnan

Jag tycker inte heller att tapeter är SÅ snyggt, men eftersom jag med skräck ser framför mig mina föräldrars målade spånskiveskrubbar så trodde jag att tapeter kanske var ett bättre alternativ. Skönt att det inte är det då enligt alla inredningskunniga här
    Tack för hjälpen!

• Dundermamman

I köket har vi målat ljusgrått på väv - att vi ha en fondvägg ur Boråstapeters Hanna-kollektion
    Se gärna bild i galleriet!

• Dundermamman

Det ska vara ett + inte - !!

• Thursday

Nämen, vad roligt att se Hanna-tapeten uppe, vi ska sätta upp den på lördag i vår hall

• moomoo

skogstjärna, så länge ni har ett bra underlag och målar i en passande färg för rummet, exempel blanda upp den själv på ett måleri så du slipper alla tråkiga förblandade kulörerna så kan det bli mer än bra, om du vill titta på vårt hus fanns det med i något hus tidigning för ett tag sen, hmm vad hete den nu, typ medföljer expressen eller något sådan leva och bo, kanske finns något sparat på deras hemsida.

• Katarina m Leon o Matteo

Jag gillar enkel och ren inredning. Vi har vitmålade väggar i hela huset och vissa upplever det säkert som kalt men vi gillar det. Dessutom är det bara att dra över med rollern då 2,5 åringen gått en hård match mot väggarna
    Bilder på min hemsida www.katarina.wanselius.net

• Jag är Dinah

Vi har målat i hela vår hyres lägenhet. Samma färg i alla rummen, det blir lugnt för ögat och inte så blandat med alla möjliga färger. Jag tror på att ha det så men gärna med som du skrev tapetserade fondväggar! Har bilder om du vill se.

• Dundermamman

Idispidis-> Vad kul att det är fler än jag som fastnat för denna läckra tapet . Många av våra bekanta tycker att det ser ut som en tygvägg , åhh vad jag älskar min fondvägg!

• Marie IE B

Vi håller som bäst på att måla över alla våra tapeter här hemma. Vi har gjort TV-rummet och en hall och på tur står kök och vardagsrum som ska få samma vita färg. Jag har bilder i galleriet så kika gärna.

Svar på tråden Målade väggar istället för tapeter?