Thailänska flicknamn
Hej alla på fl!
Har nyss fått reda på att våran lilla mirakelbebis är en liten tjej!!! Skulle nu vilja ha några namn förslag på thailänska flicknamn och dess betydelse.
Hej alla på fl!
Har nyss fått reda på att våran lilla mirakelbebis är en liten tjej!!! Skulle nu vilja ha några namn förslag på thailänska flicknamn och dess betydelse.
Hej! Jag har två systrar adopterade från Thailand. Deras thailändska namn är Chan, vilket betyder silvermåne, och Chabaprai, vilket betyder röd ros. Deras svenska namn är Susanna och Tina Sedan har jag även en thailändsk halvsyster som heter Marisa, det är tydligen ett mycket vanligt namn i Thailand, men jag vet tyvärr inte vad det betyder. Andra namn jag kommer på är Nok, Suchitra och Pong, men här är jag lite osäker på stavningen. Några fler namn kan du hitta här:
www.babynamesworld.com/thai_names_1.html
www.all-babynames.com/all-baby-names.php
Nu är jag nyfiken på varför ett thailändskt namn är aktuellt!
Wandee Heter minthailänska kompis och betyder typ " en bra dag"
Här är några till!
KANYA
Means "girl" in Thai
LAWAN
Means "beautiful" in Thai
Sirikit
Means "The name of a queen"
Sumalee
Means "A beautiful flower"
Mali
Means "A flower"
Sunee
Means "Good"
Kama
Means "Love"
Lycka till!
Jag vet två jättegoa tjejer från Thailand som heter Arisara och Arunee. Tyvärr vet jag inte vad de betyder, tycker bara att det är jättevackra namn...
Hej annloo och alla andra som svarat!
Tack så mycket för alla namnförslag.
Varför jag vill ha ett thailänskt namn är för att pappan är adopterad därifrån och våran son har fått hans thailänska namn som är apichart betyder (den gode sonen) påstår dom.