Friskis & Svettis (lite frågor om att börja jympa)
Jag tänkte börja träna och känner mig för nästan första gången i livet ordentligt peppad! Det är dock självförtroendet främst som krisar, jag är lite rädd för att gå dit helt enkelt! Jag har inte direkt någon att gå dit med, och det gör mig inget, jag klarar mig bra själv.
Jag tycker själv att min kondition är helt värdelös. För några terminer sedan gick jag på Fysiken i Göteborg om någon känner till det stället och där brukade jag välja mini/medel-passen och de passade min nivå då rätt bra. Jag tänker nog börja på bas-jympan och se hur det går. Jag kan ju röra mig, springa några sekunder, gå i trappor utan att bli andfådd, cykla i sinnessjuk fart till skolan om jag har bråttom; är jag tillräckligt i form för lättaste passet tro?
Hur är åldersfördelningen på ett normalt F&S-pass i en mellanstor stad? Hur ska jag klä mig? Funkar mina gamla träningskläder tro?
Hmm, vad jag vill med denna tråd vet jag inte riktigt, förutom att höra att allt kommer att gå bra, att jag klarar av det och inte kommer att känna mig som ett miffo. Kanske kan fler som är totala noviser på detta med träning och lider av dåligt konditionssjälvförtroende men som tänkte ta nya tag denna termin träffas här och rapportera hur det gick? Tjo!