• Gabriiella

Ska åka till Marocko i Februari, hur är det där då? :)

Jag och min sambo fick resecheckar i julklapp och tänkte åka iväg i Februari.. :)
    Tänkte först Kanarieöarna men jag har varit där 2 ggr redan så vi funderade på något annat resmål.

Min pappa föreslog Marocko.. men hur är vädret där i Februari?
    Klarar man sig på att bara prata engelska och svenska?
    Är det dyrt där? Hur är stränderna?
    Har letat runt på internet efter information men hittar inte riktigt det jag söker..

Vill nån vänlig själ hjälpa mig med mina frågor?

• Svar på tråden Ska åka till Marocko i Februari, hur är det där då? :)
  • Gabriiella

Glömde skriva att det är Agadir vi tänkte åka till..

• Gabriiella

Är det ingen som har varit där o vill tala om hur det är?..

• mammika

Jag var där i mitten av Mars gm jobbet .
     Då var det inte jättevarmt direkt men sola gick ju . Jättekallt på kvällen o natten däremot .
    Eftersom det inte var säsong då var det väldigt skräpigt på stranden , annars  fina stränder .
    Man klara sej bra med engelska språket .

• Gabriiella

Tusen tack för svaret!
    Då kanske det vore bättre att åka till Kanarieöarna ändå.. Vi vill ju ha värme, sol o bad :)

• Celestial

Jag var också i Agadir i mitten av mars, men det var faktiskt riktigt varmt då. Varmare än när vi var på Gran Canaria vid samma årstid.

• Gabriiella

Cimona: Jasså var det.. Jag vill inte chansa o hoppas på bra väder o så kommer man dit o det spöregnar.
    Vi funderar vidare.. :)

Tack Mammika för länkarna!

• Celestial

Det är förmodligen ostadigare väder på Canarieöarna, har varit där två gånger, första gången  (mars 1996) var det dåligt väder någon dag bara, andra gången i mitten av februari, var det mulet av regn halva tiden, och då hade vi ändå valt det solsäkraste alternativet.
    I Marocko (mars 1997) var det helt ok väder, varmt och soligt och man kunde bada.

• Celestial

Sedan är det förstås annat som var mindre bra med Marocko, man kan inte klä sig hur man vill, och försäljarna var lite väl påträngande.

• Gabriiella

Okej.. tack för infon.
    Tror det blir Teneriffa iaf :)..

• alvaereva

jag skulle inte vilja åka till marocko som läget är där.

landet bryter mot FN:s stadgar och har sedan -75 (tror jag det var) ockuperat västsahara.
    västsaharierna tvingas leva i flyktingläger i algeriet. många västsaharier har blivit torterade och mördade när de inte har accepterat att bli dåligt behandlade av vissa marockaner...
    tycker det är hemskt att detta händer här och nu och väldigt många vet inte ens om detta.
    bland annat har marocko byggt en mur med hjälp av pengar från USA och minor från sverige för att hindra västsaharierna från att komma in i sitt eget land.

så mitt råd; åk hellre till teneriffa!

• Gabriiella

Usch då, det lät jätte hemskt!
    Teneriffa blir det.
    Bokar imorgon! :)

• Dezgum

inte riktigt sol o bad väder...tänk på att det varma öken-bältet inte riktigt tar sif dit!mer än 10 plus. iaf
    Kram

• fjärde barnet på på väg

Jag var där i februari, jättemysigt ställe och billigt. vädret var väl ca 25 grader o sol varje dag.

Jag skulle hellre åka till marocko än kanarie öarna.

Svar på tråden Ska åka till Marocko i Februari, hur är det där då? :)