Nidblödning...
Hej tjejer! Vill ni hjälpa mig att beskriva er nidblödning? Hur många dar efter ägglossning? Färg o konsistens? :) Jag vill gärna tro att det är det som har kommit...
Hej tjejer! Vill ni hjälpa mig att beskriva er nidblödning? Hur många dar efter ägglossning? Färg o konsistens? :) Jag vill gärna tro att det är det som har kommit...
Ibland kan det bli en liten blödning "nidationsblödning", ofta förkortat "nid-blödning" i samband med att ägget fastnar, och en en del kvinnor kan känna ett litet stick i livmoderns slemhinna.
Om man får en sådan blödning så kommer den ca 5-8 dygn efter ägglossningen, men kan även komma något senare.
Det är mycket ovanligt att kvinnor känner av när ägget fäster och det är mycket ovanligt med nidationsblödning.
De flesta ägg fäster så bra så utan att vi har en aning om det. Det krävs ingen nidationsblödning för att allt ska stå rätt till.
Den mesta facklitteraturen står det att blödningen är sparsam. Men vissa kvinnor kan få kraftiga, nästan mensliknande blödningar utan att det är farligt..
Hoppas att du fick lite hjälp av detta
Okej.
Jag blev väldigt förvånad, jag trodde att jag precis haft ägglossning. Jag väntede min mens tidigast på måndag men för två dar sen (dag24) kom en brunaktig flytning. Mycket sparsam och idag knappt något. Det är antagligen mens på gång men även om man blöder kan man ju inte sluta hoppas på en nidis.
Min nidblödning kom på dag6-7 efter ÄL. Den var lite slemmig och blodblandad..(lite brunt).Se kom det ytterst lite även på pappret i ett dygn ca..
Tack men nu är jag nog ganska säker på att det är mens iallafall. Rent, rött blod. Suck!
Ajdå..lycka till nästa gång..Kram på dig
Jag vill gärna också höra hur era nidblödningar sett ut? HAr haft p-stav. När den togs ut fick jag mens efter två veckor. Riklig. Och nu när jag fick en blödning så blev det på dag 29, så jag antog att det var mens. Men har ju ingen aning när jag hade ÄL. Blödningen var halvkraftig en dag, sedan 5 dagar med brun/röda flytningar. Kan man ha nidblödning så länge?
Tacksam för svar!!!
Det vet jag faktiskt inte..Fast jag har hört att sådana blödningar inte är helt ovanliga om man är gravid--
Lustigt att vara en av få, jag har kännt av nidationen de två gånger jag varit gravid. Har båda gångerna fått menssmärtor på BIM - 9-12 (alltså 6-9 efter äl), men aldrig någon blödning. Jag hoppas jag inte är alltför kaxig när jag säger att jag tror att jag har nidation nu, dygn 7 efter äl och har haft menssmärta sedan igår eftermiddag. Vi får väl se om det stämmer eller inte...
Beccius: du får höra av dig i morgon och "rapportera" om blödningen slutat eller ej. Lycka till, jag hoppas det inte är tanten!
Anaiah: Undra om det var en nidation jag hade dag & (efter ÄL). Då fick jag så ont på höger sida långt in och på sidan. Det brände till som bara den..så jag hade svårt att sitta still det varade i ca 20 sekunder och sen små värkte det till och från under eftermiddan. Vet ej vad det var...kanske ägget som fäste???
Jag har BIM på lördag och har nu fått mer molvärk (ej ont), stickningar i magen, smått ömma bröst men även stickningar i dom, förhöjd temp mm.
Så få se vad som händer till helgen
Blev lite fel...testar igen
Anaiah: Undra om det var en nidation jag hade dag 6 (efter ÄL). Då fick jag så ont på höger sida långt in och på sidan. Det brände till som bara den..så jag hade svårt att sitta still det varade i ca 20 sekunder och sen små värkte det till och från under eftermiddan. Men ingen blödning. Vet ej vad det var...kanske ägget som fäste???
Jag har BIM på lördag och har nu fått mer molvärk (ej ont), stickningar i magen, smått ömma bröst men även stickningar i dom, förhöjd temp mm.
Så få se vad som händer till helgen
Ja, det är ju inte helt otroligt i alla fall. Håller tummarna för dig!
Hej igen! Nu har det gått några dar och det kommer fortfarande brunt, något mittimellan mens o flytning. Låtsas än så länge att det är mensen men jag hade faktiskt just så här när jag blev gravid förra gången. Det slutade med missfall strax efter att jag fick veta att det var gravid. Då var jag i v.9. Och det jag trodde var mens var något annat...
Jaja... kram på er.