• muminmamma

Vagnen med längsta ligglängden?

Jag letar efter ett sittvagn med fullt liggläge till min son, som är 83 cm lång nu. Alla vagnar jag tittat på är 90 cm i ligglängd. Det börjar bli lite tajt om plats, och han sover nästan bara i vagnen...även på natten...

Finns det någon vagn som är längre, eller måste man bygga om?

• Svar på tråden Vagnen med längsta ligglängden?
  • FruGustavsson

hjul på säng? söva i vagn och lyfta över? tvillingvagn och ligga på tvären? sätta på en suflett på en skrinda? med hjälp av valfri metod få honom att somna i sin säng?
    mia

• muminmamma

Hjul på säng vore väl nåt!
    Söva honom och lyfta över går inte, han är extremt lättväckt...
    Tvillingvagn lät inte så bekvämt kanske...hur bred är en sådan då?
    Olika sömnmetoder har vi testat till förbannelse, men han har troligtvis autism och ofta följer grava sömnsvårigheter med då...

Vi ville ha en vagn som han kan sova bekvämt i hela natten, men de kanske kan hjälpa oss på habiliteringen att bygga om en då istället...

• vivianne

Leta på nätet efter danska liggvagnar - danskarna har barnen i liggvagn tills de är flera år gamla och vagnarna ser rejält stora ut när man ser dem på stan så de borde rimligtvis vara längre.

Har också för mig att vagnarna var större förr så att kika på begagnatmarknaden kanske också kan vara ett tips.

• jmmm

Vivianne: är det så alltså att danskarna har liggvagnarna längre?
    Är där möjlighet att sätta dem upp m ryggstöd i de vagnarna?

• vivianne

Jag är ju ingen expert men bor i malmö så man ser en hel del danskar på båda sidor sundet. Och det är ofta som rätt så stora barn (ett par år) sitter upp i stora liggvagnar. Jag har inte tittat så noga efter ryggstöd, de kanske bara har en kudde bakom ryggen... Men selar har jag sett så det är nog inte så vingligt som det låter.

• magdalena 80

Om du köper en begagnad vagn, typ en Emmaljunga sittvagn från -95 eller liknande så tror jag den har längre ryggstöd. Har haft nån sån (Brio, men kompisar har haft EL) o de verkar vara större. Har inte mätt, men då barnen ligger i så ser man ju att de ryms bättre. Kan vara värt ett försök

• muminmamma

Jag har precis köpt en ny Emmaljunga City Cross, och den är 90 cm i ligglängd precis som de flesta vagnar.
    Men jag ska fråga på Hab om de kan förlänga den på något sätt. Just nu går det bra, men det kommer att bli trångt till våren.

• magdalena 80

Ååh! Har just upptäckt den själv o skulle vilja ha en... Men, det blir väl nog en scooter eller race för oss, frågan är bara vilken...

• hejpådig21

Hittade du någon vagn? Vi har ett långt barn som också sover mycket i vagn och vagnen börjar bli för liten nu. 

Svar på tråden Vagnen med längsta ligglängden?