Du måste logga in för att svara i en tråd.

• konka79a

veterinärkostnader för en katt

Har en liten fråga angående va det kan kosta att ha en katt inlagd på djursjukhuset för urinstopp. Vi åkte in med honom idag och han ska troligtvis få komma hem imorgon igen. Eftersom vi har han som innekatt så har vi tänkt att en fösäkring kanske inte behövs, men som det är nu så ångrar man sig ju lite på det. Så nån som haft sin katt inne för såna besvär vad kostade det ungefär?

• Svar på tråden veterinärkostnader för en katt
  • Kattmor

jag är rädd att det kan bli ganska dyrt om ni inte har nån försäkring!

ett antal tusen får ni nog lugnt räkna med om den varit inlagd!

• min dotter Julia

Ja detta kommer bli väldigt dyrt!! räkna iaf med MINST 2500kr!! och uppåt!

• min dotter Julia

Beklagar de som har hänt er katt! :(

• E l l a

Vi var inne medvår katt för några år sedan också pga urinstopp, det var då ganska allvarligt och de fick först tömma honom med sprutor sedan fick han vara kvar i fem dagar tror jag. Dels var det över en helg, dels så kom vi in på akuttid med den slutliga summan på kalaset blev - håll i dig - 14 000 kr. Han försäkrades illa kvickt efter det, och vi har varit in flera turer efter det med men till ett betydligt billigare belopp.

• konka79a

Våran kisse får inte komma hem idag, de ville ha koll på han ett dygn till. Så nu är kostnaden uppe i 2700 =( Men men sånt är livet bara han blir frisk.

• E l l a

Hoppas det går bra för honom, håller tummarna!

• min dotter Julia

ja hoppas de går bra för honom!!! kram

• konka79a

Våran Misse är hemma hos oss igen, kalaset gick på 2500 + nytt foder för 250 kr Men han mår bra och ska äta medecin nu i 1 månad. Inte trodde jag man fick 15% rabatt bara för att man inte hade dem försäkrade.

• E l l a

Vad bra! Det var ju inte så farligt!

Svar på tråden veterinärkostnader för en katt