• Nellis

När åka till förlossningen?

Väntar andra barnet. Förra förlossningen började med att vattnet gick. Värkarna började 1,5 timme senare. Efter 15 minuters värkar var jag öppen 6cm. Totalt från vattenavgång 11,5 timmar.
    BM har sagt att om vattnet går måste jag åka in till förlossningen direkt men när ska jag åka in om förlossningen börjar med värkar denna gång?
    Vad tycker ni?

• Svar på tråden När åka till förlossningen?
  • delifi2

det beror väl på hur långt du har mellan värkarna. då tycker jag att du ska ringa in å fråga.

båda mina förlossninagr har startat med värkar

• Nellis

Vet nå´n hur länge man skall ha mellan värkarna som andragångsföderska?

• Makaroner

Ingen aning, men förra förlossningen gick fort för mig med. Först vattenavgång och värkarna började inom 15 minuter, 2 timmar senare var jag fullt öppen Allt som allt tog det 6 timmar för jag begrep inte hur jag skulle krysta... kanske skulle ha gått på nån förberedande kurs innan *fniss*

• Nellis

Visst är det konstigt att man är nästan mer nojig iför andra förlossningen än den första. Men, men det beror nog på att man denna gång vet ungefär vad det handlar om.

• Makaroner

Jo, jag har ju ringt till förlossningen och pratat med dem förresten. De sa till mig att åka in om vattnet går eller om jag får regelbundna värkar.

• Rebekka

Här i göteborg råder de omförderskorna att ta sig in till förlossningen när det är ca 6 minuter emella värkarna eftersom förloppet går oftar mycket snabbare då, förstföderskor när det är 4 minuter emellan.

• Puttran

Min andra förlossning började med värkar. De kom var 5 minut från första början. Jag väntade i 5 timmar innan vi åkte in. (1 timmas bilfärd till förlossningen) Sedan dröjde det 5 timmar till innan hon var ute.

Svar på tråden När åka till förlossningen?