• Kantarellen

Bra och mild deodorant?

Någon som har ett tips på en bra och mild deodorant? Är den dessutom parfymfri och eller aluminiumfri så är det absolut ingen nackdel. Har haft en hudinfektion i armhålorna så nu har jag slängt dom gamla deodoranterna och skall köpa nya, men vad?

Och så vill jag ju förståss inte få fläckar av deodoranten på kläderna?

• Svar på tråden Bra och mild deodorant?
  • Helena77

Palmolive`s deo sensitive är jättebra(har känslig hud och klarar inte av vad som helst)och luktar jättegott!

• nikolin

Lush! Aluminiumfri, men parfymerad, fast inte så starkt.

• RedMe

på apoteket har dom en hud-serie som heter Vishy och deras deo är kanon!

• mira

bats rollon oparfymerad. fast har inte koll på huruvida den innehåller aluminium. finns på apoteket.

• Kagura

Röstar på niveas sensetive. Den är bäst.

• Dinturiel

Vet inte om Sanex finns i Sverige, men den är parfymfri. Har för mig att de gör hygienprodukter som används inom sjukvården i Danmark.

• Kantarellen

Fick en deo från rosenserien hihi. Behöver dock en till att ha hos pojkvännen. Funderar på Rebecka, Neutral, Welda eller en Taisten, någon som har erfarenhet av någon av dessa?

Kanske bäst att inte använda Neutral då den innehåller aluminium, så jag helt slipper aluminium?

Någon som råka ut för fläckar på kläderna av ovanstående?

• Kapinga

Jag får ofta små utslag på kroppen när jag duschar med duschkrämer som är för parfymerade och använder hudlotion som och är för parfymerade, det gäller även deodoranter.
    Nu har jag LDB´s och den funkar super för mig, inga prickar och kli längre! testa deras serie, den rosa e bäst

• idalo

Shiseidos deo är underbar, svag doft och känns sval och skön

• Dinturiel

Neutral rekomenderar maken. Den är luktfri.

Svar på tråden Bra och mild deodorant?