• Rymdmamma

nån med torr hud under graviditet?

Hej? nån fler än jag som haft problem med torr hud? Jag har torr hud i vanliga fall också men detta är rent ut sagt löjligt, smörjer mig med hudkräm flera gånger/dag men är fortfarande ofta torr så att huden på fötter m.m. vill börja spricka.. och tex armar och ben känner jag mig "frasig"..

jag använder hudkrämer som innehåller aloe vera och försöker med olika varianter men det säger bara "slurp" så är jag torr igen.. läpparna känns också torra ofta..

...sen undrar jag om det kan bero på tex. vitaminbrist lr något för graviditeten? Men jag äter kosttillskott "mitt val kvinna" varje dag och tycker jag äter massa grönsaker och frukt varje dag.. och fisk och omega3 tillskott m.m. så jag tycker att jag borde få i mig allt jag behvöer.. va gör ja för fel?

• Svar på tråden nån med torr hud under graviditet?
  • nikolin

Vet inte vad det beror på men prova gammal hederlig Helosansalva.
    Och på läpparna -honung e jättebra, kleta på innan du lägger dig och försök låta bli att äta upp det...

• lia76

Du ska dricka vatten!!!
    Minst 3 liter om dagen nu när du är gravid.
    Och en sak till... är du torrare nu än innan graviditeten så väntar du en pojke

Kram Lia, stolt mamma den 23/9 till en liten flicka
  • Maybeth

Jag får också jättetorr hud när jag är gravid. Riktigt jobbigt.

Mina råd är: drick mycket vatten, tvätta inte med tvål (använd istället t.ex. Eucerins duscholja, finns på Apoteket), smörj alltid med en bra kräm med fuktbindande ämnen (t.ex. HTH) efter kontakt med vatten. Använd handskar när du diskar och städar.

Och för mig stämde det som lia76 skriver - jag var torrare när jag väntade sonen än med dottern!

Svar på tråden nån med torr hud under graviditet?