Elräkning i lägenhet!
Ni som bor i lägenhet, vad har ni för elräkning....?
Vi bor på 80m2, har diskmaskin, ingen tvättmaskin.
Idag kom elräkningen o den va på 1122 o d tycker jag e mkt.....
Ni som bor i lägenhet, vad har ni för elräkning....?
Vi bor på 80m2, har diskmaskin, ingen tvättmaskin.
Idag kom elräkningen o den va på 1122 o d tycker jag e mkt.....
det är inte sluträkningen för förra året då?
då brukar ju altlid räkningen justeras - om man gjort av med mer el än beräknat får man betala för det - har man gjort av med mindre el brukar man få tillbaka pengar eller avdrag på nästa räkning.
Har bott i 3 olika stora lägenheter, ingen tvättmaskin eller diskmaskin i nån av dem...
I ettan på 50 kvadrat låg elen på 600kr/kvartal.
I tvåan på 55 kvadrat - 900kr/kvartal.
I trean på 90 kvadrat - 1200kr/kvartal - men fick sänkt till 1000kr när vi bott där ett år och elen inte längre räknades på den förbrukning som gällde de tidigare hyresgästerna...
TS- mycket är det, men helt normalt. Elen är ju dyr som tusan. :/
Vi bor på 127 kvm och har alltid över 1000 i el, tycker det är enormt mycket, speciellt då min far som bor ungefär lika stort och har tvättmaskin och bakar som en galning ligger på hälften av det vi betalar!!
Men betalar man inte varje månad nu?
Från o med nu!
Nope, vi har redan betalat sluträkningen.....
Bor i en fyra på 86 kvm, betalar enbart hushållsel; har varken tvätt- eller diskmaskin och betalar ca 1100 - 1200 i månaden. SVINDYRT!
Jag bor i en 2:a på 57 kvadrat, fick min elräkning för nån dag sen 1400, har ingen tvättmaskin, ingen diskmaskin, lagar mat på spisen ganska ofta, två ibland tre darer igång dygnet runt, räkningen gällde från 25:e augusti till sista december.
tänk på att ni kanske har dolda elkällor hemma ni inte tänker på - saker som drar mycket el fast ni inte ser det....
fundera på om ni gjort något speciellt den senaste tiden som kan dra el?
allt som sitter i ett eluttag drar ju el - allt ifrån mobilladdare, rakapparater, microugn, allehanda belysning (har ni kanske nån ljusslinga nånstans? ), har ni tv:n på fast ingen tittar? Har ni datorerna på hela tiden osv.....
Har man gammal kyl o frys drar de oftast mer ström, vi fick nytt nu o hoppas på elsänkning.