• ny stjärna

Elräkning i lägenhet!

Ni som bor i lägenhet, vad har ni för elräkning....?

Vi bor på 80m2, har diskmaskin, ingen tvättmaskin.

Idag kom elräkningen o den va på 1122 o d tycker jag e mkt.....

• Svar på tråden Elräkning i lägenhet!
  • Nyfiken gul

det är inte sluträkningen för förra året då?

då brukar ju altlid räkningen justeras - om man gjort av med mer el än beräknat får man betala för det - har man gjort av med mindre el brukar man få tillbaka pengar eller avdrag på nästa räkning.

• Meria

Har bott i 3 olika stora lägenheter, ingen tvättmaskin eller diskmaskin i nån av dem...

I ettan på 50 kvadrat låg elen på 600kr/kvartal.
    I tvåan på 55 kvadrat - 900kr/kvartal.
    I trean på 90 kvadrat - 1200kr/kvartal - men fick sänkt till 1000kr när vi bott där ett år och elen inte längre räknades på den förbrukning som gällde de tidigare hyresgästerna...

♥ Loke - Vår Julaftonsgosse ♥
  • mästerkattenistövlar

TS- mycket är det, men helt normalt. Elen är ju dyr som tusan. :/

• Dino78

Vi bor på 127 kvm och har alltid över 1000 i el, tycker det är enormt mycket, speciellt då min far som bor ungefär lika stort och har tvättmaskin och bakar som en galning ligger på hälften av det vi betalar!!

DIF i själ och hjärta
  • ny stjärna

Men betalar man inte varje månad nu?
    Från o med nu!

Nope, vi har redan betalat sluträkningen.....

• ny stjärna
    Dino78 skrev 2007-01-05 09:50:26 följande:
    Vi bor på 127 kvm och har alltid över 1000 i el, tycker det är enormt mycket, speciellt då min far som bor ungefär lika stort och har tvättmaskin och bakar som en galning ligger på hälften av det vi betalar!! DIF i själ och hjärta
    Ja, jag fattar d inte heller.
    Endel som bor i hus me tvätt o diskmaskin betalar mindre än vad vi gör.....
  • yiyah

Bor i en fyra på 86 kvm, betalar enbart hushållsel; har varken tvätt- eller diskmaskin och betalar ca 1100 - 1200 i månaden. SVINDYRT!

Mamma till ♥Patricia♥, ♥David♥ & ♥William♥
  • RonjaRovardotter

Jag bor i en 2:a på 57 kvadrat, fick min elräkning för nån dag sen 1400, har ingen tvättmaskin, ingen diskmaskin, lagar mat på spisen ganska ofta, två ibland tre darer igång dygnet runt, räkningen gällde från 25:e augusti till sista december.

• Nyfiken gul

tänk på att ni kanske har dolda elkällor hemma ni inte tänker på - saker som drar mycket el fast ni inte ser det....

fundera på om ni gjort något speciellt den senaste tiden som kan dra el?

allt som sitter i ett eluttag drar ju el - allt ifrån mobilladdare, rakapparater, microugn, allehanda belysning (har ni kanske nån ljusslinga nånstans? ), har ni tv:n på fast ingen tittar? Har ni datorerna på hela tiden osv.....

• Petris o Limpan

Har man gammal kyl o frys drar de oftast mer ström, vi fick nytt nu o hoppas på elsänkning.

Svar på tråden Elräkning i lägenhet!