• Astarte

Allergisk mot barn?

Jag har precis plussat och får numera stora alletgiska reaktioner om kvällarna! Det börjar med utslag, brännande känsla, nässelutslag och sedan får jag svullnader i ansiktet. Igår även runt munne och halsen. Så jag tvingades åka in och fick betapred och Tavegyl intravenöst.

Men jag kan inte för mitt liv komma på vad jag är allergisk mot! Detta har pågått 2 kvällar i rad och jag känner på mig att det kommer att fortsätta! Det känsn inte alls bra, att plötsligt behöva äta mediciner som inte är bra för fostret! I vanliga fall är jag allergis mot pollen och katter och skaldjur... Men inte med såna här symptom! Nån som upplevt liknande???!!!

• Svar på tråden Allergisk mot barn?
  • Lindah77

Fundera på vad du har ätit dessa dagar. Du kanske blivit allergisk mot något mer pga graviditeten?? Uteslut en sak i taget för att se när du får/inte får samma allergiska reaktion.

Kroppen förändras ju under graviditeten så man kan säkert bli allergisk mot nya saker.

Jag är allergisk mot all frukt, vissa råa grönsaker, pollen, katter etc. Igår kväll fick jag en allergisk reaktion (gravid i vecka 6) mot gurka =). Suck.

Kram

• Astarte

Vad tar du för mediciner?

Det kommer ju på eftermiddagen, när jag inte har ätit på länge. Och nu tycker jag att det bränner i ansiktet när jag sitter vid datorn... Och ja, jag ska såklart stänga av datorn alldeles strax .
    Och sedan peakar reaktionen sakta men säkert hela kvällen. Jag kan likosm inte koppla det till nått. Kan reaktioner vara så fördröjda?

• SofiaOlava

jag blev super allergisk mot diverse tvätt och sköljmedel och dun när jag blev gravid.
    super jobbigt, jag fick också nässelutslag i ansiktet, svullnade upp och fick halsödem(?) och fick åka till akuten för att få kortison, tre dagar senare upptäkte jag att det fanns ett litet pyre i min mage.
    Det här fortgick under hela graviditeten, jag är fortfarande allergisk mot ovanstående men får inte lika starka reaktioner nu.

• Astarte

mamse, vad tog du föe mediciner?

tack för alla svar!

• SofiaOlava

Betapred och Tavegyl + något mer som jag inte minns vad det hette...(det är 4 år sen..)

Svar på tråden Allergisk mot barn?