• Bergtuvan

Har lite strimlad julskinka kvar...tips på vad jag kan göra med den?? Ngt gott och nyttigt!

• Svar på tråden Har lite strimlad julskinka kvar...tips på vad jag kan göra med den?? Ngt gott och nyttigt!
  • Vilhelmina

JAg gjorde pasta med jul-skinksås igår:

creme fraiche i kastrull. Lite vatten. pressad vitlök. purjolök. Koka upp. ärtor (hade bara med majs och paprika blandning hemma men det gick bra det med) och skinka i. Värm. Rör ned sås i kokade pasta skruvar eller fjärilar.

Eftersom jag glömde att salta och peppra serverade jag med nyriven parmesan till. Det blev jättegott! och så enkelt! I vanliga fall använder jag rökt skinka till rätten.

• morsa ra

jag wokade frysta grönsaker o kokade ris, när riset var färdigt la jag ner skinkan i grönsakerna o hällde i milda minimat o en buljongtärning, sen blandade jag ner riset o rörde om tills allt var blandat!

annars är de ju gott o bara göra en vanlig sallad o lägga ner skinkan där, kanske ha i lite pasta med...

• nelina

Jag gjorde broccoligratäng med skinka av mina rester. Annars kan man ju göra någon pastasås, pizza eller paj.

• Bergtuvan

Å så gott allt lät... det är inte så mycket skinka så det måste vara med massa andra ingredienser med och det var det ju här...

Tack!

• trazzlan

Paj med ost, äggstanning och skinka...kanske inte supernyttigt men gott!!

• Bergtuvan

Pytt i panna gjorde jag i förrgår och det blev lite skinka kvar ändå... Pytten blev för övrigt väldigt väldigt god!!

Svar på tråden Har lite strimlad julskinka kvar...tips på vad jag kan göra med den?? Ngt gott och nyttigt!