-
-
Svar på tråden Har lite strimlad julskinka kvar...tips på vad jag kan göra med den?? Ngt gott och nyttigt!
-
JAg gjorde pasta med jul-skinksås igår:
creme fraiche i kastrull. Lite vatten. pressad vitlök. purjolök. Koka upp. ärtor (hade bara med majs och paprika blandning hemma men det gick bra det med) och skinka i. Värm. Rör ned sås i kokade pasta skruvar eller fjärilar.
Eftersom jag glömde att salta och peppra serverade jag med nyriven parmesan till. Det blev jättegott! och så enkelt! I vanliga fall använder jag rökt skinka till rätten. -
jag wokade frysta grönsaker o kokade ris, när riset var färdigt la jag ner skinkan i grönsakerna o hällde i milda minimat o en buljongtärning, sen blandade jag ner riset o rörde om tills allt var blandat!
annars är de ju gott o bara göra en vanlig sallad o lägga ner skinkan där, kanske ha i lite pasta med... -
Jag gjorde broccoligratäng med skinka av mina rester. Annars kan man ju göra någon pastasås, pizza eller paj.
-
Å så gott allt lät... det är inte så mycket skinka så det måste vara med massa andra ingredienser med och det var det ju här...
Tack! -
Pytt-i-panna.
-
Paj med ost, äggstanning och skinka...kanske inte supernyttigt men gott!!
-
Pytt i panna gjorde jag i förrgår och det blev lite skinka kvar ändå... Pytten blev för övrigt väldigt väldigt god!!