recept på hemgjorda hamburgare??
vill göra hemgjorda hamburgare till middag idag.. nån som kan berätta hur man gör?? har ju gjort egna köttbullar och så o det kan ju inte skilja sig så mycket.. fast kanske med kryddor och så.. KRAM
vill göra hemgjorda hamburgare till middag idag.. nån som kan berätta hur man gör?? har ju gjort egna köttbullar och så o det kan ju inte skilja sig så mycket.. fast kanske med kryddor och så.. KRAM
jag brukar bara ta nötfärs och forma till burgare, kryddar med salt, peppar och någongång grillkrydda när jaf steker dem.
Hamburgare gör man helt enkelt bara på ren färs. vill man kan man krydda med salt och peppar i färsen. Sen kryddar man utanpå om man så vill...
men behöver man inget för att de ska hålla ihop?? typ ägg o ströbröd eller så??
det håller ihop jättebra bara som det är.
oki, tack för svaren
Nej. Man har ju i massa gojs i köttbullar och panbiff och sånt för att få lite annan konsistens så vitt jag vet
Klart att de blir ju inte perfekt runda om man inte har en hamburgepress men annars brukar de hålla ihop.
Gör likadant med hamburgare som med köttbullar bara att hamburgarna plattas ut istället.
Har i ägg i smeten, tycker alltid det blir bäst. Kryddar med det jag gillar, svartpeppar, salt, vitlökspulver osv...
Det är ju bara att göra vanlig köttfärs. Eller så tar man färsen som den är.