Vakna upp o gick på toaletten o de bara börja rinna näsblod varför..Mycke...Rädd
har aldrig hänt innan,någon som kan hjälpa mig,snälla...
har aldrig hänt innan,någon som kan hjälpa mig,snälla...
E de verkligen ingen sooom veeeeet?????
Jag har bara hört att det är vanligt att man kan blöda näsblod under graviditeten men inte hur mycket och så...
Jag blödde ganska mycket näsblod då jag var gravid...(gör det aldrig annars) men min barnmorska sa att det var vanligt eftersom blodkärlen blir tunnare då, så det är nog ingen fara. Men om du känner dig orolig så kan du alltid ringa sjukvårdsrådgivningen.
Kram
Jag har blött näsblod varje dag sedan jag blev gravid, i morgon går jag in i vecka 34.
Det är som Tiger Lily säger, att blodkärlen blir tunnare i näsan, därutöver är det lätt att få torrare slemhinnor under graviditet och då det är vinterhalvår, varför saken förvärras. Man kan också få ökad broskbildning i näsan, varför man täpper igen.
Försök smörja in näsborrarna varje dag med vaselin, Nozoil, matolja eller mjukgörande salva såsom exempelvis Helosan, det kan lindra en aning. Och var inte rädd för detta, näsblod är en vanlig graviditetskomplikation.
/Sprattel
det aer normalt. jag har konstant naesblod och taeppt i naesan!
En morgon när jag vaknade, gick jag som vanligt på toaletten. Jag kände att det var nåt flytande i näsan och jag hann precis kupa handen under näsan när det kom som en flod av blod ner i handen. Det bara forsade ur näsan. Jag blöder inte längre så mycket näsblod så jag märker det, men det är en massa levrat blod i näsan som jag måste ta bort varje dag, annars kan jag inte andas.
Näsblod är som de andra säger helt normalt under graviditeten. Det är bara att försöka stå ut och hoppas på att man inte blöder så mycket
/nie
Näsblod är inte farligt, känsligare blodkärl och slemhinnor. Du ska kontakta sjukvården om du är orolig. Sömnbrist och torrluft i omgivningen kan vara andra anledningar. Jag har haft lätt att blöda näsblod hela mitt liv. Det är ärftligt. Ta det lungt och lycka till framöver.
Jag blödde näsblod en period under denna graviditet men kollade med bm och det var normalt och ofarligt. Däremot är det väldigt obehagligt när det utan förvarning börjar forsa.
Oohhh tack alla,har aldrig hänt mig innan,så jag blev jätte rädd,hade inte änns hunnit öppna ögonen riktigt o de bara forsade blod på mig, läskigt,nu vet jag till nästa gång att de e normalt..de e så jobbigt när man inte upplev detta innan o allt nytt e så skrämmande,för man tänker bara på barnet...tack alla
prata med barnmoskan om det...själv hadde jag aldrig näsblod men under grav hade jag låg bodtryck o näsblod så de två kan hänga samman...men för säckerhets skull prata med bm
Skall träffa henne imorgon,så får vi se va hon säger,för alla mina prover har alltid varit bra,blodtrycket har alltid varit bra,men på de sista så har man juh kännt sig lite sämre,kanske ju mer man går in i gravidtet,..får se va hon säger imon...=)
Skönt att veta att det är normalt! Jag blodade ner tangentbordet, skrivbordet, morgonrocken och katten helt oprovocerat häromdagen. Så du är absolut inte ensam, Diddy!
Jag har oxå haft problem med näsblod. Det kommer inte så ofta men när det kommer så kommer det med besked...
Köpte blodstillande vadd på apoteket och det gjorde iallafall att man fick stopp på det lite snabbare än innan. Värt att testa kanske...
Jag blöder också näsblod till och från, normalt får jag tom näsblod dagen innan min mens börjar så jag vet när det är dax
Jag blödde också mer näsblod än jag brukar när jag var gravid, min bm sa att det var helt normalt! Hormonellt helt enkelt.
Det är noig ingen fasa men om man vill kan man ju ringa bm. Det är bättre en gång för mycket som man säger...
Kram
Jag är täppt i näsan och blöder näsblod nästan varje dag..Jag har blödande tandkött också. Men det har med graviditeten att göra så det är bara att stå ut Jag tröstar mig med att det går över när bebisen kommer