Pappa som inte bryr sig, men jag är ju vuxen..
Ja jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till det hela egentligen men så här är det. Min pappa har inte varit den bästa genom åren. Det har inte pågått nån misshandel, ej heller missbruk, utan hans "brott" är att han är feg och inte orkar bry sig. Mina föräldrars skilsmässa blev klar när jag var ett halvår och han hade redan träffat en ny då. Under alla år så har vår relation pendlat mellan hyffsad till icke-existerande. Nu är den det senare. Han skildes sig från sin andra fru för några år sen och gifte om sig och där blev det lite fel då han tyckte att vi skulle ta henne till våra hjärtan som en andra mamma i stort sett. Det stora problemet är att hon är ett giant pain in ass!
I alla fall, senast han hörde av sig var på sonens ettårsdag (för snart ett år sen), han ringde inte på min 25-årsdag, däremot min systers killes 31-årsdag. Prioriteringsfråga?
Jag mår bättre utan honom, men samtidigt kan jag inte låta bli att sörja den pappa-dotter-relation som jag alltid velat ha. Mammas man är som en morfar för mitt barn, deras relation är underbar. Min pappa har knappt hållit i min son dom få ggr dom träffats. Senast dom träffades var på sonens kusin dop för drygt ett år sen och då kom inte ens min pappa fram och hälsade på sitt barnbarn. Så dom träffades väl aldrig egentligen.
Oj vad långt det blev, men summa sumarum, jag undrar om jag är helt ensam om detta? Det kan jag ju inte vara. Trots att jag har gjort det valet att inte höra av mig till honom så sörjer jag saknaden av en relation. Hur går det ihop?