• Anonym

Blåsa i underlivet...

Är lite konfunderad. Kände att det liksom kändes svullet i underlivet. När jag tittade efter med spegeln upptäckte jag en blåsa, eller i allafall något som ser ut som en vattenblåsa, ca 1x1 cm stor precis vid slidmynningen eller hur man nu ska säga, på den inre blygdläppen.

Herpes är det knappast eftersom det borde ha gjort ont och det ser heller inte ut som herpes (har inte haft det innan men vet hur det ser ut/kan se ut).

Känner bara en svullen känsla

Känns lite märkligt. Det kan inte vara kläderna som skavt för så långt in kommer inte trosorna. Har haft sex några dagar i rad och på något vis måste det ha "skavt" (även om det liksom var "välsmort" och inte gjorde ont eller så)...

Blir ändå lite orolig. Det känns mycket märkligt att få en "skavblåsa" där och vad kan det annars vara ?

Någon som råkat ut för något liknande ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 20:47:20:
    Ja, jag tror nu inte att det är herpes. Den (blåsan) har nu funnits där i snart 3 veckor och har varken blivit större eller mindre. Mycket märkligt. Är det ingen som har varit med om något liknande ? Vill ogärna gå och undersöka mig men blir kanske snart tvungen. Tycker det är mycket märkligt liksom. Inget ont, bara en blåsa och en känsla av svullenhet...

• Svar på tråden Blåsa i underlivet...
  • Anonym (Hmm..)

Jag tycker att det låter som herpes har fått det själv, men bara haft någon blåsa om året och det behöver inte alls göra ont. Man kan ha det i många år utan att få tydliga syptom. Jag blev smittad av en som hade mun herpes.....

Tycker defenitivt att du ska gå ock kolla dej.

• Anonym

så hade jag med en gång, har dock inte haft problem alls efter det. det är nu flera år sen..

• Anonym

Låter som skav...får oxå det ibland om man har syndat lite för många gånger på raken..

Men de e la bäst o kolla upp det så det inte är herpes el nåt sånt...

• Anonym

Tycker me att de låter som herpes... Har herpes, och vissa gånger är de annorlunda än de andra.. Så jag tror inte du ska vara så säker på att de inte är det. Inte för att låta nedlåtande eller så.. Hoppas de löser sig.

• Anonym

Ok...nu har jag haft den där blåsan i tre dagar...Den ser inte ut som någon "typisk" herpesblåsa men som ni skriver, de ser ju tydligen inte alltid "typiska" ut...

Har forfarande inte ont och det kliar inte. Hur brukar det vara med herpeslåsor (ni som har erfarenhet av det). Blir det alltid sår "efter" blåsorna och tar det lång tid innan det blir sår ? (Förstår ju att det också är olika men hur "brukar" det vara ? )

• Anonym

Jag hade så ganska nyss. Det visade sig vara en finne för den tömde sig efter någon vecka. Har aldrig haft det igen sedan.

• Anonym

Låter helt klart som herpes.

• LillaVio

Jag har samma problem. Var hos BM idag och hon sa i princip att jag inte skulle oroa mig.
    Frågan är ju kanske hur länge du haft blåsan?
    Är det bara en?

Men ett herpesprov tar tio minuter. På många mottagningar är det dessutom gratis.
    Bättre att vara på den säkra sidan om du inte vill vänta och se om det går över.

• Anonym

LillaVio:

Skulle du inte oroa dig för att vad det kunde vara eller vad menade hon ? Jag har nu haft blåsan i 4 dagar. Den ser precis ut som en som man får när man har skoskav...

Jag vet att det inte tar lång tid att ta ett prov men med två små barn, boende "ute i skogen" och ingen bil på vardagarna så är det ändå besvärligt...Så helst vill man ju slippa även om det säkert vore bra att få det kollat...

• LillaVio

Jag har haft min blåsa i två veckor. Hon sa att jag inte skulle oroa mig för att det var herpes.

Förlåt, ville bara göra dig mindre orolig.

• Anonym

Ja, nä, ingen fara...var bara lite nyfiken på vad hon hade för gissning att det kunde vara om det nu inte var herpes...Jag vill liksom bara att skiten ska försvinna...och så är jag nog mer nyfiken är rädd när det gäller oraken till blåsan...Men det lär jag kansek aldrig få veta.

• Anonym

Puffa...och hoppas på att någon vet/har råkat ut för något liknande...Tycker att jag kan utesluta herpes nu (se min tilläggskomentar ovan)

• Anonym

Du har inte tänkt på kondylom? Har personligen inte haft det men vad jag har hört så bildas det blåsor då. kan vara värt att kolla upp det iaf, eller om inte annat läsa på lite om det?

Svar på tråden Blåsa i underlivet...