Mrs Jones: Vad kul att du är inne här på FL trots att du bor i USA!!!
Jaså, du gick också hos honom.
Ja, visst är han lugn och bra.
Jag fick inte igång mig ÄL och försökte ringa sjukhuset först.
De sa bara: "Jaha, ni har inte försökt mer än ett år, nej då kan vi inte hjälpa dig. Du vet, det kan bero på så mycket...som att din sambo inte är hemma när det är dag etc."
Det var ganska knäckande och inte få någon hjälp när man inte hade någon ÄL och därmed ingen möjlighet till att bli gravid heller. Men det fattade ju inte dem.
Slutligen vågade jag ringa Boinge, sökte på nätet bara efter privat gyn. Inga problem, fick komma efter bara någon veckas tid. Sen hade jag förberett mig på att verkligen motivera varför jag behövde hjälp. Men det behövde jag inte. Jag bara visade mina senaste cykler, att de var hopplöst långa.
Han undersökte mig (VUL) och tog blodprov så ingen var fysiskt fel. Allt var OK. Sen fick jag Provera utskrivet för att få mens och sen Pergotime för att få ÄL. Liksom inget ifrågasättande utan han sa bara: "Det är klart och tydligt att du inte har ÄL, förstår att du kanske vill ha barn också?" Japp, sa jag.
Han avdramatiserade det hela.
Så då förstår ni att jag vill fortsätta hos dem, för det var ju Boinge som hjälpte oss!!!