• Gnista

Hur få bort rödvinsfläckar på vit tröja?

Jag lyckades spilla rödvin på min nya vita tröja (100% bomull). Lät klantigt nog den ligga i några dagar utan åtgärd. Idag sprayade jag ta-bort spray, lät det verka och tvättade sedan som vanligt i 40 grader. Fläckarna är kvar! Vad göra, går det ens att göra något så här i efterhand?

• Svar på tråden Hur få bort rödvinsfläckar på vit tröja?
  • Esprie

Kallt vatten och salt ? eller är det kanske blod man få bort så?

• pozitivt

Om du har provat med ta bort spray och sen salt så är det bara klorin som hjälper tycker jag. Lycka till!

• jakeline

Vanish funkar faktiskt, helt otippat! Lita på Rosa! Har kört med det på mattor, soffan osv. Även på mer ingrodda fläckar.

• Nettan 80

Mineralvatten och salt. Har fått bort stora fläckar på mattan ett antal gånger med hjälp av det.

• Gnista

Oj, olika råd från alla
    Salt funkar ju kanon när fläcken är ny, men nu är den ju så ingrodd. I och för sig kan det ju inte skada att testa.
    pozitivt: problemet är att tröjan även har andra färger, men jag lyckades tyvärr spilla på just det vita. Så klorin blir inge bra. Men tack ändå
    jakeline: kanske ska prova det där då. Blir så anti när jag ser Tina stå där och se käck ut i reklamen bara
    Tack för era svar!

• pozitivt

Prova att "badda" fläcken med en tops med klorin eftersom det turligt nog är på det vita men passa dig för att komma åt de andra färgerna.

• jakeline

Gnista>> hehe jo jag vet! Men sambon köpte det innan Tina kom in i bilden...

• Nettan 80

Ibland kan det bli lite fläckar av vanish om man tar det på vita plagg. (Om man bara tar på just det stället) Men om du tvättar den i det så borde det inte vara nga problem. Lycka till!

• Fastidious

Det finns flera sprayer som tar bort färgämnet i vinfläckar.. Jag har en annan en denna men minns inte vad den heter..

www.rajt.se/

• Gnista

Neline: du menar att jag ska dricka så mycket vitt vin att jag inte bryr mig om fläcken längre?

• Neline

haha!! Ja, det kan säkert också funka Flört
    Nej, men dom säger att vitt vin tar bort rött.. Det är nåt med neutraliseringen el nåt??!

Svar på tråden Hur få bort rödvinsfläckar på vit tröja?