• azur

Fortfarande inte gått upp i vikt i vecka 15?

Jag är i vecka 15 och har fortfarande inte gått upp i vikt. Väger ca 1,5 kg mindre än innan jag blev gravid. Graviditeten har gjort att jag inte är så sugen på sötsaker som innan, så det har säkert haft betydelse.

Finns det fler som inte gått upp? Det är väl inget att oroa sig för ännu?

• Svar på tråden Fortfarande inte gått upp i vikt i vecka 15?
  • Enterprise

Jag tror inte att du behöver vara orolig för att du inte har gått upp i vikt. Om du inte äter lika mycket som förut så är det inte så konstigt. Bebisen i magen tar vad den behöver och det som blir över går till dig som mamma. Ibland betyder det att kroppen får ta av sina reserver = viktnedgång. Om du är orolig tycker jag att du ska ta upp det med din BM.

• Änglatuss

jag rasa 4 kg i vikt hade gått upp 3 av dom 4 i v 21 så det är lugnt. Somliga går ner och andra går upp jättesnabbt..

Du kommer gå + i vikten, jag lovar

• Mjukis82

Jag är visserligen bara i v14 (imorgon) och har står på -1.6 kg sen inskrivningen i v8... det var samma med förra barnet, då började jag gå upp runt vecka 18-20 tror jag, så det e ingen fara... barnet tar vad det behöver och det som blir över får du!

Mamma till Isabelle i himlen och Plutten i magen
  • rebmetpes

jag va lika orolig som du, gick nämnligen ner 7 kilo, men nu i v23 har jag gått upp 2 ½ av dom.

men ja hade lite å ta av

så du behöer inte vara orolig, bebisen tar va den behöver !

• Vaja

Jag är i v18 (17+5) och har inte heller gått upp något nämnvärt. Jag gick ned 1½ kilo i början, det har jag lyckats gå upp igen men inget mer. Detta är ändå mitt tredje barn jag väntar.

• TyraLi

Hejsan.. Jag är i v. 35. Jag var överviktig innan och gick ner 4 kg först. Nu, sen augusti ungefär, har jag gått upp 4 kg. Jag var väldigt orolig först, men min barnmorska lugnade mig. Babyn tar vad den behöver. Nu har jag bara en mage, det syns inget bakifrån, midjan är kvar och mina kinder är magra. Jag har t.o.m. fått tillbaka mina nyckelben (har inte sett dem sedan 1992)!!

• Mirremama

Jag började inte gå upp i vikt förrän runt vecka 23, men sen kom det rejält med kilon på slutet istället. det är helt normalt, var bara glad för det istället!

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • L2K

Hej!
    Min första graviditet gick jag ner 10kg innan inskrivningen. Vid halvtid var jag nere på -15kg men dom sista 5kg fick jag tillbaka andra halvan av graviditeten.

Andra gången började med att tappa nåt kilo och det slutade på ca +5kg.

Den här gången har jag hittills gått ner ca 2-3kg sen inskrivningen den 11 december.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070722
  • Lia och bäbisen

Jag var med lite mindre sugen på sötsaker i början av graviditeten, så jag gick med ner lite i vikt trots att jag inte mådde illa eller något. Från 62 till 59,5. Nu är jag i v 22 och väger ca 61,6-62,5. Så jag ännu inte gått upp nåt i vikt! Men det kommer nog nu när det börjar växa på lite!! Lycka till med allt!

• J enny

Jag gick ner 5 kila när jag vart gravid.. o har inte gått upp heller...max 2 kila från dom 5 jag gick ner.. =) Är i vecka 17 nu

♥ Bäbis i Juni ♥
  • Ada Göteborg

jag började inte gå upp för än i V23, sedan har jag bara ökat, är nu någonstans mellan +17-19 kg i V38

• trasslig

jag är i v. 21 och jag ligger fortfarande på -2 kg. Jag äter helt normalt, precis som innan. Konstigt det där!

• azur

Hej och tack för alla svar! Nu känner jag mig lugn!

• Kajak

Förra gång var jag runt vecka 23 o vägde samma som inskrivning sen helt plötslig gick jag UPPP ca 20 kg o dom försvann efter förlossning o hade ca 2,5kg kvar till min gamla vikt när jag blev med barn igen.
    Flickan är 8,5 mån nu.

• nysignatur

Jag är i vecka nitton och ligger fortfarande minus på vågen. Var inte direkt överviktig från början heller, men äter bättre nu än innan jag blev gravid.

Svar på tråden Fortfarande inte gått upp i vikt i vecka 15?