• Hannajo

Skötunderlägg - några tips???

Jag har inte köpt någon skötväska, jag tänker ha en ryggsäck istället. Nu undrar jag om någon vet var man kan köpa eller om någon vet hur man kan sy någon typ av avtorkningsbart underlägg att ha med sig när man byter blöja borta. Har tänkt att typ en handuk får duga, men såg någon som hade ett så smidigt, hopvikbart plastat underlägg. Det kanske ingår som tillbehör i skötväskor? men jag vill inte ha någon skötväska.

Någon som vet???

• Svar på tråden Skötunderlägg - några tips???
  • LillKnoppen

Har köpt babybjörns väska och där ingick ett sådant underlägg du efterlyser så det var säkert ett sådant du sett. Bör gå att sy själv tycker jag men där kan inte opraktiska jag hjälpa tyvärr.

• Helena j

vet itne riktigt var du bor men på ullared kan man köpa en ryggsäck med sådant underlägg i för totalt 59:- helt ok.

annars får du köpa tunn skumgummi och sy ett överdrag av vaxduk kanske..

kramkram

• Tesa80

Vi har handlat en från Barnenshus och har sett att den även finns på Babyland kostar ca 140:-. Liten och smidig som går att packa ihop tar inte alls stor plats. (Märket/Text på den: "The first year". Tror inte att det finns bättre lösning.

• Cayenne

JAg har haft en frottéhandduk och ev en bit plastad frotté (att ha under) med mig. Det har funkat bra. Annars kan man köpa en bit skumgummi.

I en tyggardinsaffär där jag bor, kan man måttbeställa skumgummi i olika tjocklekar. Det har jag gjort till bl a vårt fasta skötbord. Där har jag vaxduk över (och även en handduk).

Annars tror jag man kan köpa ihopvikbara sittunderlägg i sporta/friluftsaffären.

Själv tänker jag använda mig av en handduk i mellanstorlek som man kan vika dubbel o lägga bäbisen på.

• Julia76

Köp plastad frotte och sy ett själv. Får du ju exakt den storlek du vill ha....

• Tygtiiger

Babyproffsen har plastad frotte i olika storlekar och Polarn och Pyret har jättefint och jättedyrt underlägg i plastad frotte kantad med randig trikå.
    Själv tänkte jag köpa en bit plastad frotte och ha som underlägg för blöjbyte, tex i vagnen eller på badrumsgolvet om man är borta.

• h04

Jag fick ett sånt av en bekant, vitt i plast... men har inga tips var det inhandlas

• Jennie med ie

Vi köpte madrasskydd, såna man har under lakanet i sängen ifall det blir vått, på IKEA för några tior. Och sen delade vi det i mindre bitar att ha med sig tillsammans med blöjor t ex och att ha på skötplatsen.

• Sopheia

På babyproffsen ha de en sorts Liten väska, men två små fac ettt med plast burk för våtservetter, och ett tomt, perfekt storlek för blöjor. Dessa är fastsytt i ett plastat skötunderlägg och allt viks ihop som en sån där smart resenecessär åssa kan man ha det i vilken väska man vill! Kostar ca 120 kr, det tänkte vi köpa, är mycket mer ryggsäcksmänniskor än skötväskemänniskor, liksom

• FiaFågel

jag har några ideer (trots att jag köpt en väska där skötbädd ingår)

Plastad frotte +sittunderlag
    Sittunderlag +vaxduk

• Dina81

det brukar ingå i skötväskorna

• FiaFågel

*undrar om det är någon som läst TS inlägg, hon skriver nämligen att hon INTE ska köpa någon skötväska*

Svar på tråden Skötunderlägg - några tips???