• Greyliving

Oriflame-jobbare

Vet att det finns många som jobbar som konsulenter för Oriflame här på Familjeliv. Om jag förstått saken rätt är man inte anställd av Oriflame då. Funderar på att bli konsulent men vill veta lite mer....

Hur mycket jobb lägger ni ner? Hur mycket tjänar ni? Hur många kunder har ni ungefär? Har ni mycket produkter att visa på visningar? Hur går en visning till?
    Hur löser ni er förtjänst rent skattemässigt? Har ni startat enskild firma? Måste ni deklarera på nåt särskilt sätt för er verksamhet? Måste ni skatta för er förtjänt?

Måste man ragga fler konsulenter om man blir konsulent själv?

Är verkligen jätteintresserad och skulle bli superglad om några av er vill dela med er av era erfarenheter! Om ni vill får ni svara mig i min egen inbox om ni inte vill skriva om detaljer i forumet. Tack snälla!

• Svar på tråden Oriflame-jobbare
  • BeanGirl

Jag är säljkonsulent men jag kan ärligt säga att jag tror att det är väldigt svårt att tjäna pengar på det, då får du nog sälja grymt mycket! Jag har inte tjänat någonting på det men jag säljer bara lite till de närmsta vännerna. Den stora fördelen är att man får shoppa lite billigt smink och möjligheten att testa nyheterna först billigare än vad de kostar när de lanseras senare.

Det finns inga krav på att man ska sälja för ett viss summa eller ragga nya konsulenter. Jag köper och säljer inte ens i varje katalog själv.

• Greyliving

Puffar lite! Nån mer har väl erfarenheter?!

• Nilla

Jag handlar mest för egen vinning

• Maria84

Jag är säljkonsulent men för att tjäna något så att säga så gäller det att sälja väldigt mycket och sen arbeta sig upp som gruppchef för att få in lite.. Sen kan man ju klättra högre upp på listan..

Du behöver inte deklarera eller skatta för det förrän man kommer upp högre i tjänst så att säga.

Svar på tråden Oriflame-jobbare