• trebarnsmamma20

vad ska en "normal" 2 åring väga

hejsan undrade lite vad en 2 åring bör väga.....

nån som vet ???

mina pojkar väger ca 12 kilo så jag ubdrar om de e litet eller normalt???

• Svar på tråden vad ska en "normal" 2 åring väga
  • malinka2

Min tjej vägde 13 kilo när hon var två år! Och vad jag vet så var det "normalt" . Nu är hon 2,5 år o väger 14.5 kilo. Smal men inte mager!

• Ung Mor

hejsan! jag har en son på 1 år och tio månader och han väger nästan 11 kilo och jag tycker också att det låter lite, men bara barnet äter och går upp lite hela tiden så är det normalt för just detta barn. tänk inte på vad ditt barn väger, utan kolla så han/ hon får i sig den mat barnet behöver.

MVH

• miss sara

Min dotter vägde 10 kilo när hon var två..Men ingen sa att det var för lite i alla fall... Men då hade hon special kost oxå...

• Elinmamma

Min tjej väger 12,5 kg nu som drygt 2 år... Våra kompisar bebis väger 10,5 kg som sexmånaders... ;) Enligt mitt BVC följer dottern kurvan och hon är glad, frisk och sjövild och äter i princip allt så jag är inte det minsta orolig!

• norgesessan

vår son är 22 månader, han är kort, men bara i benen. jag tror han väger ca.12kg. han är nog 86cm. han äter som en vuxen, det samma på dagis, så mat får han iallafall nog av, men det är spring i han, han sitter nestan aldrig still..han sysselsettar sig mycket själv, tur for mig! Det är nog där all mat tar vägen. jag ger honom 3% mjölk, 3%fil, gärna delikatess yoghurten, om vi handlar till at äta ute(7%) och har flytande margarin i maten, har margarin med hög fetthalt....då är det inte så mycket annat att göra..jag tror han växer till sig till sommaren...

• Anni

Min 2 åring väger 14.6 kg men så är hon runt 96 cm lång också. Vet inte var normalen ligger på men det borde vara runt 12 - 13 kg kanske?

• MysMellis

Min väger över 15 kg...vet inte hur lång hon är men hon drar 86-98 i kläder beroende på vad det är....vinteroverallen vi köpte i 98 börjar bli för liten Men då är hon en liten knubbis oxå

• therre

min dotter väger kring 12 kg.

• Boel1

Min flicka vägde 10,5 kg när hon var två år, hon är nu ca 80 cm lång, så hon är liten men det är vi föräldrar också så det beror väl på det...

• Fjäril

Min son fyller två nästa månad, och han väger ca 12,5 kg. Han är 87 cm lång.

• mirre2

min äldsta son vägde 12,5kg o va 90,5cm när han va 2år,andra pojken vägde 11kg o va 85cm när han va 2år.12kg låter helt normalt tycker jag.

• pl77

Min son vägde ca 12 kilo när han var 2 år. Nu är han 2½ och har inte gått upp märkbart mera....

• Tesie

Min son är 2 år och 1 månad och nu väger han NÄSTAN 12 kg *s*

• Beez

Min son fyller två nu på torsdag och han väger 13 kg och är 88 cm.

• klarafina1

Vad är normalt !!
    beror väll på födelse vikten och om dom har kraftig benstomme.
    min dotter väger 17,2 och är 90 lång och är 2,5 år.
    Klara är inte tjock utan bara stor för sin ålder enligt BVC.
    Hon vägde dock 4800 när hon föddes så det spelar väll in!!

• Mamma på heltid

Min dotter vägde 12,6 kg när hon var 2 år. Nu är hon snart 2½ år och har gått ner nästan 1kg till 11,7kg.
    Äter mycket sämre nu. På dagis har hon aldrig ätit.

• Trulles mamma

Min kille har precis fyllt 2 år och väger 14,5 kg och är 91 cm lång. Det är lite över "normalkurvan" som BVC har, men inte mycket. Får dock ofta kommentarer om att han är stor ...

/trulles mamma

Svar på tråden vad ska en "normal" 2 åring väga