• Friberg

Tårta till 1åring

Hur har ni gjort med era barn på 1års kalaset? Har dem fått smaka tårta? Vilken typ tårta har ni haft då?
    Klart vår tös ska få tårta, vet bara inte vilken typ jag ska baka.
    Några tips?

• Svar på tråden Tårta till 1åring
  • HumDis

Det var självklart för mig att ge min son tårta på hans 1-årsdag.

Jag gjorde egna tårtor med sockerkaksbotten, grädde, mosad banan och jordgubbar.

/ HumDis
  • 2bmamma

Jag har gjort olika tårtor till våra söner. Den ena fick en chokladtårta i form av en uppslagen bok där jag skrev hans namn, ålder osv, den andra fick en smörkrämstårta med clowner på. Sedan gjorde jag varsin liten miniatyrvariant till just dem som de fick äta, kladda osv hur de ville med - de stora tårtorna "gick runt bland gästerna".

• Löööv

Vår kille fyllde 1 i går och vi gör så att man får äta en liten bit tårta själv på ettårsdagen . Kladdigt värre. Blev gräddtårta .

• Friberg

Ganska smart antar jag eftersom det är nu vår dotter tycker det är kul att försöka äta själv. Tror nog hon får en egen.
    Tack för det tipset.

• Carro P

Man kan ha fruktpure i mellan om man vill dra ner på socker. Var på ett års kalas i går där var det tårta men banan och mangopure i mellan och bara grädde ett ljus och namnet skrivet på.

Tänker göra en likande men ha frukt på när det blir dags för ett års kalas.

Lycka till!

• snoppan79

Vi mosade banan och blandade i grädden, hade vaniljkräm i det andra lagret.Chokladpudding är oxå gôtt. Låt 1-åringen äta själv, tradition hemma hos oss- kul för liten hahaha

• Felicia6

Min son fick mjölkfri glass på sitt kalas eftersom han är mjölkallergisk och jag tycker soyagrädde smakar skit

då släktingarna kom fick dom vanlig gräddtårta,men sonens kompisar fick oxå av glassen så inte jeppe skulle va ensam o utanför

• Löööv

Man kan mosa banan också...smarrigt.

• Beatrize74

Det blev en tårtbotten gjord i en långpanna, utskuren som en etta. Jag hade banan och aprikospuré i den och grädde ovanpå. Jättegott tyckte Hugo som smakade tårta för första gången!

• Sicali

Vi hade sockerkaksbotten, grön grädde, mosad banan, sylt och
    lite annat smått och gott... Självklart fick han sin egen bit att kladda med hur mycket han ville.

• Beatrize74

Och här är dotterns ettårstårta....mumsigt tyckte hon med. 
  • Friberg

Superfin!!!! Toppen idé Tack!!

• Friberg

Nån fler som har foto? Kul att se.

• krikkan

hums kolla int min udda torta i mitt galler .. har du nott att bita hehe

• Friberg

Krikkan - herr jäklar säger jag bara. Underbar! =)

• krikkan

friberg,,, jobbigt at gora alla bananer bara .. hehe.. men kul

Svar på tråden Tårta till 1åring