• cattiss

viktuppgång!?? vecka 25!vad är "normalt"?

Jag fick viktnoja när jag ställde mig på vågen härom dan. Jag har gått upp 9 kg sedan inskrivningen i v11. är nu i v.25...Vad är normalt...kändes som så mycket. Det syns inte någon annanstans på mig än på magen men man blir ju orolig var resten ska sätta sig... Vad har ni gått upp??

• Svar på tråden viktuppgång!?? vecka 25!vad är "normalt"?
  • KarinN80

I vecka 25 hade jag gått upp 6kg o nu i vecka 28 har jag gått upp 8kg.

• Fillifjonkan

jag är i v.24+5 och har gått upp åtminstone 11 kilo sedan jag testade positivt. Förmodligen lite mer för jag har inte vägt mig på några dagar.

• h04

Jag har oxå gått upp ca 9-10 kg nu i v. 25... sen inskrivningen.
    Känns som det är för mycket, vet inte????

• Tumme Lisa

Jag har gått upp 6-7 kilo och är i v25

• Druttan

Tror inte det finns nåt som heter "normalt". Jag hade gått upp 10 kg i v 25. Men då hade jag heller inte mycket extra från början.
    Är nu uppe i +14,5 i v 30!

• Gredelin

Jag går in i vecka 25 idag och har gått upp ca 6,5 kg. Det låter inte så mycket men jag KÄNNER mig redan ganska tung! Så det där med vikten är inte så viktigt faktiskt, en del går upp massor på slutet medan andra gått upp vad de ska redan i vecka 30 typ.

• Pilllis

när ajg väntade min dotter (6 år sen) så hade jag gått upp ca 10 kg från inskrivningen v 10 till ca v 25-30 alt som allt gick jag upp 17 kg..

nu denna gång ahr jag sen vecka 12 inskrivningen fram till nu v 23 gått upp 4 kg

• Tulsa

Är precis som du oerhört nojjig över vikten, är i v22+1 idag och väger +5kg.
    Förra graviditeten i samma vecka låg jag på +10kg.

Jag försöker släppa vikten så mycket det går (vilket inte är lätt) för när liten väl är här så behövs kilona vi lagt på oss till amnignen och när amnignen är över går det faktiskt att göra något åt det då.
    Gick ner 35 kg mellan dessa graviditeter så oavsett kommer jag inte bli lika rund denna gång.

• Mamma 2 B

Det här med vikten är verkligen inte lätt! Själv är jag otroligt viktfixerad normalt sett och tycker det är oerhört jobbigt att gå upp i vikt. Är i vecka 20+6 idag och har gått upp 8 kg redan!

Jag är ju väl medveten om att man inte skall banta under graviditeten men jag frossar verkligen i stället, och sen får jag så dåligt samvete så jag håller på att dö. Hur nyttigt är det egentligen, för mig och bebben, att vräka i sig chips och stooora matportioner (äter numera mer än min man :)) Försöker verkligen tänka på att allt som jag stoppar i mig förs vidare till bebisen, men sen glömmer jag snabbt bort det igen när det vankas godsaker!! Ja, ja, vad är en bal på slottet...?

Svar på tråden viktuppgång!?? vecka 25!vad är "normalt"?