Någon som har en bebis som inte släpper bröstet när h*n är mätt (10v)
Jag har mjölk så det räcker + lite till....
Han har alltid varit stirrig när han äter och sväljer mycket luft och får ont i magen. Äter så han spyr, vilker barn gör, men vi snackar MÄNGDER!!!!
Eftersom jag inte visste om han skrek för att han var hungrig eller trött osv så började jag pumpa och ge på flaska. KANON!!! Jag visste mängden han fick i sig och när han skrek viste jag att han INTE var hungrig i alla fall. Då kräkte han också fast "normalt" om man kan säga så. Åt ca var 3-4 timme ibland ännu längre i mellan.
NACKDELEN då........Jo, att pumpa 5 gånger om dagen (ett tag pumpade jag på natten också) ca 30 minuter varje gång + all disk och sen flaskmatning + den disken. HALLÅ ingen tid till annat!!
Nu ammar jag igen och nu spyr han mängder IGEN. Jag vet ca hur mycket jag har i mina bröst efter ex antal timmar, i med pumpningen, mer än han behöver och Liam slutar (oftast) inte äta!! Det svåra är att ibland tömmer han mitt bröst på 5 minuter och ibland 20. Jag märker det när han börjar dra och slita i bröstet. Problemet är när jag ger andra bröstet, då vet jag inte när jag ska ta bort honom. Gör jag det och han kanske bara fått i sig "lite", så skriker han (kanske) efter mat efter en timme igen.
???? Några tips????
Mvh Nickan