• louice80

Köp medges EJ

nu är det andra gången jag inte kan betala med mitt kort på en vecka
    jag inte kan belata med mitt kort

första gången var på ikea då fick jag springa till bakomaten så hände idag IGEN
    skulle hyra ne film Då stod det Köp medges EJ jag vet att jag har pengar på kontot
    är dte något fel på kortet eller vad är det  så irreterad på det.

mamma till viktor
  • Svar på tråden Köp medges EJ
  • Laire

Har du electronkort eller vanligt kort?

The woman formerly known as Therese 1986 and Sundsvalltjej
  • Lilja07

men kolla med banken, be om ett nytt kort? Kanske är magnetremsan?

~~ Sanna 040415 ~~ Kotten BF 070519~~
  • Grisling

Kan vara att maskinen tappar kontakt med banken.
    Skitirriterande oavsett.

• käxet

Min syster har oxå varit med om det ring banken så att du får ett nytt kort.

• louice80

jag har ett masterkort tror det är electronisk

får ringa banken på måndag men just att det inte fanns en bankomat i närheten så det blev ingen videokväll idag lite trist bara.

mamma till viktor
  • emmye

vissa av bankerna har haft lite strul nu i veckan..

• Laire

Electronkorten (de som inte har upphöjda bokstäver) fungerar inte om det blir minsta tjall i kontakten mellan bank och affär. Mycket irriterande! Vanliga kort behöver inte ha direktanslutning för att fungera.

The woman formerly known as Therese 1986 and Sundsvalltjej
  • mHalmstadsmamma

Jo du..det var vi med om ed en gång stod på willys och hade storhandlat skulle betala med sambons kort KÖP MEDGES EJ wow visste ju att det fanns pengar. Fick springa till uttagsautomaten..nej då fanns inga pengar på kontot VA FAAAAN tänkte jag.......turligt nog hade jag pengar på mitt konto HALLELUJA plockade ut pengarna och sprang och löste ut sambon från willys.

Så hem i full rull in på internetbanken och då fanns pengarna där ?!?!?!!?!? såg ut som ett levande frågetecken...flyttade snabbt som attans över pengarna på mitt konto...Phu vad hände????

• ming

Förmodligen är det ju nånting med att terminalerna inte har kontakt med banken, alltså ett tekniskt fel. Och antagligen är det en slump att det har hänt två gånger på så pass kort tid.
    Det har nog inte med magnetremsan att göra, för då hade det ju inte gått att dra alls.

Din sanning är inte min sanning.
  • fenurila K o L t

Har kortet gått ut?? finns ju ett bäst före datum på dem med

2007 skall väl bli ett ok år eller?????
  • Felice

Oftast kontakten men banken som strular. Ibland kan det fungera om man testar att tra kortet en 2:a gång!
    Har stått både framför och bakom kassan när det hänt.

• Paulisa

Hmm, affären får ju olika koder beroende på vad som är fel på korter. Medges ej brukar det bara stå om det inte finns tillräckligt med pengar på kortet. Hoppas att det bara är strul på kortet och inget allvarligare fel!

Svar på tråden Köp medges EJ