• mina små kämpar

vikt hos pojkar 9-10 år

min pojke utreds just nu för mag och tarm problem vägde han idag han väger bara 30 kg är 137 cm tyckte det lät lite, han fyller 10 år i september. vad väger era killar har ingen aning om vad killar i denna ålder brukar väga

• Svar på tråden vikt hos pojkar 9-10 år
  • Helena77

Så dom är nog jämnstora eftersom min son är lite längre och väger lite mer...

• Helena77

Va dumt det lät...jag menar ju inte att dom är lika stora utan att dom antagligen är lika stora ungefär kroppsmässigt eftersom min son bara är liite längre och väger liite mer.

• mina små kämpar

haha förstår hur du menar ja det är nog lika i kroppen,

• Mulliga mamman80

Jag har en 7 åring som e ca 125 cm lång o väger 38 kg, de e så olika!!

• Max mamma

Min 7 åring är 126cm å väger 27kg.

• sol1

min 9 åring är 150 cm lång och väger 40 kg ungefär. men det är ju olika på olika barn hur mycket de väger å så min son har en väldigt lång pappa som han brås på tror därför han är så stor som han är han är längst i sin klass

• Ajdan

Jag har en 10-åring (i februari) som är ca 135-138 cm lång och väger 29 kg. Han är ganska smal, väger minst i sin klass, men är inte kortast. Men det är så olika!!!
    Min 12-åring är 150 cm och väger 37 kg, också en smalis!

• Ajdan

Kan tillägga att 10-åringen är glutenintolerant.

• mina små kämpar

ajdan det finns misstanke att min pojk ev är det med

• Ajdan

Aha, ok. Min pojke har växt enormt sen vi fick glutenintolerans konstaterat. Vid sex års ålder när det konstaterades var han bara ca 106 cm lång och vägde 17 kg. Sen dess har det verkligen ökat på .
    Vad har din pojke för symptom?

• Jenny70

Min kille är 10 (fyller 11 i april) & han väger ca 40, men så är han oxå 150 lång. Så det är ju lite svårt att jämföra.

• mina små kämpar

Ajdan

Aha, ok. Min pojke har växt enormt sen vi fick glutenintolerans konstaterat. Vid sex års ålder när det konstaterades var han bara ca 106 cm lång och vägde 17 kg. Sen dess har det verkligen ökat på .
    Vad har din pojke för symptom

hade telefontid med pojkens läkare igår provsvaret ang gluten hade kommit och gluten provet var bra, de ska söva ner han ev för att kolla hans tarmar samt mage ifall han ev har magsår eller sår i tarmen

hans symptom är diareer, jätte ont i magen särskilt på kvällar och nätter, han får ont när han äter mm

• Liljeholmen

Finns vit majsmjöl att köpa i vissa delikatess affärer som är super bra för glutenintoleranta. Du kan koka majsgröt på morgonen, baka bröd, panera fiskfileér, göra pannkakor. Gott och nyttigt!

Hoppas han mår bättre snart!

Svar på tråden vikt hos pojkar 9-10 år