Min dotter hade andningsuppehåll i natt :(
Vet inte var jag ska lägga detta inlägg, men det är ganska deprimerande iaf....
Jag har alltid varit ganska nojjig sen min dotter föddes. Har alltid varit och kikat med jämna mellanrum när hon sovit om hon andas t ex. Efter 6 veckor blev det så jobbigt att jag beställde babylarmet babysense.
Nu har hon hunnit bli 11 mån och jag har äntligen börjar kunna andas ut lite grann, och inte vara så orolig om hon sover på andra ställen än sin säng, t ex vagnen eller våran säng.
Igår gick jag till sängs ganska sent som vanligt, min dotter hade sovit sen 19.30. I vanliga fall sover hon alltid väldigt oroligt och kan vakna 6-8 ggr på en natt. Så man är ständigt trött med andra ord......
När jag gick och lade mig tyckte jag var var jätteskönt att hon sovit så många timmar i sträck utan att vakna. När jag sovit i ca 1 timme väcks jag av babylarmet som tjuter (det har aldrig falsklarmat tidigare på 10 mån).
Konstigt nog så blev jag inte rädd, utan gick lugnt upp och stängde av det (sambon sov inte i samma rum). Sedan lyssnade jag om hon andades jag hörde inget så jag puttade till henne och då drog hon djupt efter andan.
Sen sov hon vidare medan jag var vaken tills hon vaknade på morgonen. Hon har aldrig sovit så här djupt och länge förut. Kan det vara farligt om barn sovar för djupt så de glömmer att andas???
Nu kommer jag aldrig mer kunna sova lugnt igen. Är det vanligt att sånt här händer? Kanske ska tillägga att hon mår bra och är precis som vanligt idag. Hon är inte sjuk eller förkyld.
/orolig