Ni som äter/ätit Sertralin...
Jag har nu börjat med en ny medicin..fick sertralin utskrivet.
Någon som vill dela med sej av sina erfarenheter av denna medicin?
jag äter den för min ångest, men har oxå socialfobi och depression.
Kram Jaana
Jag har nu börjat med en ny medicin..fick sertralin utskrivet.
Någon som vill dela med sej av sina erfarenheter av denna medicin?
jag äter den för min ångest, men har oxå socialfobi och depression.
Kram Jaana
Ingen som äter den?
Jag äter den =) Är det panikångest du har?
Ja precis jag har ätit den i ca 5månader och den hjälper
men när man börjar och varje gång man ökar så är det väldigt vanligt att man får mycket värre attacker *det fick jag å det var inte kul* Fick tom muskelkramper i händerna *jätteläskigt*
Har du blivit informerad om att det kan bli värre när du börjar med medicinen?
ett väldigt behövligt tips är att prata med din doktor så du kan få någonting att ta vid behov mot attackerna nu i början i alla fall, ifall din ångest blir värre *det behöver ju inte bli så*
Hoppas hoppas för din skull!!
Men om du får värre attacker bli inte rädd det är helt normalt
andas i händerna om du känner att det är på g! Och ta djupa lugna andetag på ca 5sekunder lycka till
puff
Detta är min första medicin äter lergigan mot attackerna , men jag tycker inte dom hjälper nåt speciellt, har även fått esucuos tidigare dom var rätt ok
Jag tror det är dom jag började med för ca en vecka sen...
Men jag känner, peppar peppar, inget av förvärringen som kunde bli i början.
Nu går jag å väntar på effekten av dom.
Hoppas du slipper förvärringarna helt, fick dom varje gång jag skulle öka
Jag äter Sertralin sedan drygt ett år tillbaka. Jag tycker att det hjälper bra. I början kan man må sämre medan kroppen håller på o vänjer sig vid den ökade seratoninhalten som medicinen tillför, och då är det vanligt med ökad ångest. Dessa biverkningar upphör vanligtvis efter ett par veckor. Jag fick sertralin utskrivet mot panikångest, och innan kunde jag knappt vistas ute bland folk. Nu kan jag t.o.m gå och handla själv utan att få panik i långa köer m.m.
Som komplement till Sertralinet fick jag Xanor. Detta har jag bara tagit ett par ggr, men det funkar bra eftersom det är väldigt snabbverkande när man får en panikattack.
Ararax har jag haft innan, men jag blev bara trött och dåsig av dem så fick Xanor istället.
Atarax ska det stå, inte Ararax
jag har ätigt det i snart 4 månader mot depprision och ångest, men för mig hjälper den inte så ska förmodligen få byta.
har ätit snart ett år jag tyckte dom fungerde jätte kanon var lycklig o fri väärlden blev större i ca ett halvår sen sjönk det igen o jag höjer o höjer dosen o det blir inte bättre tyvärr hoppas den funkar för dej får även rastlösa ryc altså det kryper i kroppen när jag måste sitta stilla svårt att kontrollera ...kram på dej