• Anonym (=()

Illamående samt hungerkänsla...

Kräkts 1 gång,
    Illamående när jag blir för hungrig,
    hungrig nästan hela tiden speciellt vid frukost då magen inte fått mat under natten,
    svårt att äta när jag blir för hungrig då speciellt vid frukost,
    kan inte heller äta "normalt" efter kräkningen.

Är inte gravid

Någon som varit med om liknande?
    Ringt vårdcentralen men där får man alltid samma svar: Vi avaktar!

• Svar på tråden Illamående samt hungerkänsla...
  • Aske

Jag leker lite "hobby doktor" Låter lite som du har en tressad mage. Har erfarenhet av det. Du kan ju pröva att köpa Omeprazol 20mg på apoteket och ta en gång om dagen i en vecka och se om det blir bättre.

• Nocka

Magkatarr, receptfri medecin på apoteket.

• Anonym (=()

Nocka: Sköterskan trodde också att det var magkatarr men att hon tyckte att det var konstigt eftersom jag inte hade ont i magen, vilket man tydligen brukar ha.

Men om det skulle vara magkatarr är det något som bara kommer?

Lite jobbigt att jobba nu när man är hungrig konstant och blir illamående om jag inte får äta

• optimisten

Jag har också magkatarr och får orolig mage och mår illa när jag är stressad eller nervös för något. Jag dricker Proviva varje dag och ska äta lite mer snäll mat mot magen nu dvs mer kokt mat och inte så mycket fet, stark.
    Ska pröva att ta Omeprazol och testa om det hjälper. Jag ska också börja arbeta snart och då vet jag att det blir stressigt och jag kommer att gå omkring och må illa och ha olustig känsla/ont i magen

• Anonym (=()

optimisten : Usch, jobbigt Jobbade lite igår men fick gå hem pga illamåendet.
    Har aldrig haft så här tidigare så man blir ju lite orolig.

• Anonym (=()

optimisten: Vad jobbar du med föresten?

• Anonym (=()

Butiksbiträde, o på stället jag jobbar på jobbar 1 person för 2 nästan

• Anonym (=()

optimisten: Har du några bra tips på kokad mat?
    Det enda jag kommer på är kokad torsk och det blir ju lite tjatigt i längden

Tänkte också höra om detär någon som prövat Novalucol? Fick tips från sköterskan att jag skulle köpa det på apoteket... Jobbigt bara o vänta till på måndag

• optimisten

Jag brukar köra med novalucid som jag har hemma och jag tror att det är ungefär samma sak men jag är inte säker.
    Kokt potatis, köttfärssås som är kokt, kokta grönsaker, ris, kokt fisk, korv som är kokt eller i ugnen detsamma med kyckling som är milt, nyttigt och gott
    Fiskgratänger, fylld korv i ugn,kyckling med ris m.m
    Man kan äta mycket fast man ska undvika alltför feta såser som bearnies och pepparsåser, rå lök och äpplen ska man inte heller äta.

Hade ont i magen igår men idag när jag har varit hemma och tagit det lugnt och druckit proviva så känns det bättre. Åt kokt korv med bröd nu på dagen och det funkade bra. Du får gärna mejla mig privat om du vill!

• Anonym (=()

ätit äpple i 3 dagar nu =S

så i ugn funkar också ? då blir det ju betydligt mycket mer att välja på

Mailar dig gärna senare när jag ätit, e nyfiken på kokt köttfärssås..

Svar på tråden Illamående samt hungerkänsla...