• Anonym

Vilken vecka är man om man har ett HCG värde

På 208? för 3 dagar sen hade jag detta,tog ett nytt blodprov idag och får veta lite senare och då ska det nog ha fördubblats,så låt säga att man har ett hcg värde på 416,hur långt gånget är man OFTAST då?

Är anonym då detta är känsligt för mig+att jag är nervös

Någon som vet

• Svar på tråden Vilken vecka är man om man har ett HCG värde
  • Anonym

Inte en aning,varför har du tagit en sånt test,och vart?
    Har du plussat på ett grav.test först eller?

• Anonym

Ja jag har plussat men eftersom vi försökt länge så vägra jag tro på detta,så jag åkte in på kk akutmottagning och där tog dom blodprov+gjorde VUL men syndes inget då för är så tidigt gånget,så idag tog dom ett nytt prov för att se mitt HCG igen om det har fördubblats.

Därför jag undrar. Hade senaste mens4 december så jag borde vara i vecka 4+5 snart vecka 6 då.

• Sanber

ja om din första dag i senaste mensen var den 4e dec så stämmer det..då är du i v 4+5...dvs i v 5 ....

Mamma Till Underbara Casper alias Cappe Cappelito!
  • Anonym

Mmm snart vecka 6 men det jag undrar är om hcg värdet på 416 kan stämma med att man är i vecka 5

• Sanber

Det har jag inte den blekaste aning om!
    Har aldrig tagit något sånt test faktiskt!
    inte heller hört nån..
    men sa dom inget då?
    Du kan säkert ringa och fråga!

Men eftersom de inte såg nåt på VUl så är du ju tidigt...och jag skulle tro att det stämmer bara sådär med magkänslan!

• Anonym (fick mf)

jag hade 1700 å då var jag i v 4+5.
    Finns en hcg-mätare under fakta å artiklar som ni kan läsa av erat hcg.

• tovelito

Veckor efter senast mensKroppen innehåller då
    (hCG i mIU/ml)35 - 5044 - 426519 - 7 34061 080 - 56 5007 - 87 650 - 229 0009 - 1225 700 - 288 00013 - 1613 300 - 254 00017 - 244 060 - 165 40025 - 403 640 - 117 000

När testar man?

Eftersom hCG nivån stiger allteftersom är det mer tillförlitligt att testa dagen efter förväntad menstruation eller de nästföljande dagarna. Testar man 1 vecka efter förväntad menstruation får man ett resultat med som högst 97% säkerhet*. Det är normalt att hCG nivån under hela första trimestern fördubblas varannan till var tredje dag. Man kan visserligen testa innan förväntad menstruation, men det är större risk att testet visar ett negativt utslag trots att man kan vara gravid eftersom hCG nivån ännu kanske inte överstiger gränsvärdet på testet. I princip alla tillverkare rekommenderar att tidigast testa vid tidpunkten för den förväntade menstruationen för att få ett så korrekt resultat som möjligt.

Här har ni det!
    //Tovelito

Att besegra sig själv är att besegra sin största fiende
  • Sanber

hittar inte den mätaren?!

• tovelito

rättar till så det blir mer lättläst för er...siffrorna ville inte som jag ville

v3  5-50
    v4   4-426
    v5    19-7340
    v6    1080-56500
    v7-8   7650-229000
    v9-12   25700-288000
    v13-16   13300-254000
    v17-24    4060-165400
    v25-40   3640-117000

• tovelito

här är listan
    men annars ligger den under fliken fakta å artiklar, precis brevid fliken medlemmar.
    sen går du in på graviditetstest...rulla ner lite och listan kommer och det står faktan som ja skrev ovan om hcg.

• Anonym

Jo alla utsöndrar ju olika mängder hcg när man är gravid. Jag testa ju pos långt innan BIM oxå så jag var väldigt tidigt

• Anonym

Verkar stämma bra. Är 5 veckor efter sista mens imorgon så det ligger ju på 19-7340 så inget att oroa sig för hoppas jag

Svar på tråden Vilken vecka är man om man har ett HCG värde