• agda06

När börja använda "vanlig" BH igen?

Jag har slutat amma nu och undrar när jag kan börja använda vanlig BH igen. Alltså en sådan med bygel.

Tror inte att det kommer mer ur brösten nu, men det är klart, helt säker är jag ju inte.

Är risken att man får mjölkstockning om man börjar för tidigt med att använda vanlig BH igen eller?

• Svar på tråden När börja använda "vanlig" BH igen?
  • stinamaria

Jag ammar fortfarande men har börjat använda vanlig bh med bygel igen. Tycker bättre om det än amningsbh. Det är väl mest om man har lätt för att få mjölkstockning annars som man ska hålla sig bort från bygelbh.

• Rulltrappa

det finns ju alltid en risk att det kan börja rinna ur brösten igen, bra lång tid efter att man har slutat amma, och därmed finns ju risken för mjölkstockning, oavsett BH. inte för att det besvarar din fråga, men att tänka på bara.

• kixan

Jag har börjat använda vanliga bh:ar med bygel medans jag fortfarande ammat, efter kanske 6-7 månader. Inga problem alls.

• susanna82

Jag har mina vanliga bh:ar medans jag ammar! Inga problem här!

• Moomin

Jag har använt bygel-BH ända sen jag kom från BB för 18 månader sedan. Jag ammar fortfarande en hel del och har fortfarande bygel-BH....har aldrig haft några problem....

Bara två bestående gåvor kan vi skänka våra barn. Det ena är rötter, den andra vingar.
  • Veladis

Jag har använt amningsbh med bygel och även vanlig bh med bygel (dock inte push-up eller liknande) under båda mina amningsperioder - samamnlagt av amning 1½ år hittills, och jag håller fortfarande på... Har du inte lätt för att få mjölkstockning spelar det inte så stor roll, förutsatt att BH:n är lagom storoch sitter bra.

• alva061018

Hej! Jag använder amnings-bh med bygel i och det funkar ju kanon. Inte haft några som helst problem, och hade faktiskt aldrig hört talas om problemet innan, tror däremot att man ska göra som man själv tror på och känner sig mest bekväm. :)

• agda06

Har haft en vanlig BH på mig i dag och det har gått bra. Hoppas bara att det i fortsättningen också gör det.

• Guldskimmer

Hur gör ni när ni har vanlig bh och ammar? Drar ni bara ner, eller? Längtar också efter vanlig, dom andra är sladdriga!

• Blue Dragon

Jag har bara använt vanlig BH vid alla mina barn när jag ammat. Använder inte bygel i vanliga fall ändå.

Guldskimmer: Jag drar bara BH upp över bröstet med inlägg och allt.

Tre goa flickor finns här hos mig nu.
  • Purple Rain

Använde amningsbh när jag ammade då det var mer praktiskt. Övergick till min vanliga bygelbh när brösten inte läckte längre.
    Mindre mjölkstockningar fick jag i alla fall även under amningsbh-perioden. Upptäckte att det hade mer med kyla att göra.
    Så fort det var kallt ute och jackan var öppen blev brösten "knöliga" och började smärta. Så värme är nog vettigt!

• kixan

Guldskimmer: Jag drar ner. Gillar av den anledningen bhar som har elastisk kupa så den går lätt att dra ner, men även vadderade bhar drar jag ner, har provat dra upp men det är ju bara för tjorvigt.

Svar på tråden När börja använda "vanlig" BH igen?