• frep

Babyrytmik- Ska du gå på det i vår eller har du gått med ditt barn tidigare?

Har du gått eller ska du gå med din baby på babyrytmik nu i vår?

Berätta vad tyckte du om babyrytmiken. Varför tyckte du att det var bra?
    Du som ska börja snart: Vad förväntar du dig av rytmikstunderna?

För min egen del har det varit enbart positivt. Det underlättar att byta blöja vid 2.30 om man samtidigt sjunger "Nu ska vi byta blöja på dig....."

• Svar på tråden Babyrytmik- Ska du gå på det i vår eller har du gått med ditt barn tidigare?
  • KarJac

Jag har varit på Babyrytmik med båda mina pojkar. Ska gå nu i vår med minstingen också. Alexander var nästan 6 månader när jag började med honom, Elias bara 3.5 månad. Jag tycker att musik och rörelse är en otroligt bra sak man kan göra med sina barn eftersom det främjar både tal och motorik. Redan i spädbarnsålder kan de tycka det är roligt. Alla barn älskar väl musik ? Jag  har märkt på båda att de uppskattar det. Det är en avslappnad mysig stund tillsammans med andra barn och föräldrar (med liten fikastund såklart, måste ju tanka på kaffereserverna om man ska orka skutta omkring och snurra runt med tunga bebisar ).

Och som sagt; allt blir roligare om man kan sjunga samtidigt

Din smurf på Fl
  • Helixa

Jag har inte gått på detta, tror inte det finns här...men jag brukar "dansa" o sjunga m dottern. Hon ääälskar det började m det så fort hon kunde hålla huvet någotsånär. Nu är hon 3mån o börjar "digga" lite själv o är jättestadig!

• Ulrisa

Jag gick på det med min son och ska absolut gå på det nu igen med min dotter! första rytmiken börjar redan nu på torsdag och jag längtar dit! Kram på er!

• Stiina

Jag har varit ledare för babyrytmik både när Ellen var liten och förra terminen med Olle. Bäbisarna älskar ju det och samtidigt tycker jag att det är kul att göra sångstunder för så små barn. Det är en utmaning eftersom jag har jobbat med 3-4 åringar förr och de sångerna passar ju inte för bebisar-eller man får iallafal gör om dem så att de passar. Kroppsuppfattning, rörelse, rytmik, närhet till sin baby och begreppsträning var det jag tänkte på när jag utformade sångstunden. Men det viktigaste är ju att ha kul, att babyn ska tycka att det är kul och att man ska kunna träffa andra mammor.

• Stiina

Kom på en sak. Jag tror att musik är viktigt för språkutvecklingen också. Med bereppsuppfattning m.m.

• Minimamms

Vi har inte börjat ännu, men ska absolut gå. Alla pratar så gott om det och ingen ångrar att det har gått.

• Nettan73

Åh, det låter väldigt skoj, men som tondöv o taktlös undrar jag vad som krävs av mamman..? Nån som vill berätta..?

• KarJac
    Nettan73 skrev 2007-01-07 03:07:36 följande:
    Åh, det låter väldigt skoj, men som tondöv o taktlös undrar jag vad som krävs av mamman..? Nån som vill berätta..?

Där vi går sjungs det hellre än bra! Barnen verkar inte bry sig om någon missar tonerna.
    Din smurf på Fl
  • frep

Din röst är den viktigaste rösten tidigt i ditt barns liv.
    Det spelar ingen roll hur den låter, det är ju du.
    Sjung, dansa och lek med ditt barn.

Med sånger, rörelser och ramsor stimulerar du ditt barns språkutveckling!!

• Nettan73

frep - tro mig, det gör jag.. Men det är en sak att göra det själv hemma och en helt annan att göra det ute bland andra människor..

• Tussetösen

ska börja så småningom när han har åldern inne...

• Cizi81

Har gått på musiklek hela hösten med min lillkille och han fullkomligt älskade det. Ledaren kunde tyvärr inte fortsätta så nu är jag ledare för det själv under våren bara för att jag inte ville att det skulle ta slut redan. Det är aldrig några ledsna bebisar på våra träffar, alla verkar älska det så jag rekommenderar det varmt!

• jajja83

jag går på babyrytmik med min dotter..och hon älskar det tyvärr så är det snart slut men jag rekommenderar det!! är jätte nöjd att vi började..

• frep

Om alla i min babyrytmikgrupp skulle leda egna grupper....
    Det skulle va superhäftigt.
    Fortsätt med det Cizi81!!

• Challen

Vi går på rytmik och Theo (9 mån) älskar det, framför allt när det är dags att plocka fram instrumenten!! Då blir han som tokig! Rekommenderar det till alla, vare sig man är tondöv eller inte. Det finns alltid andra mammor som kan ta i i sången :)

Svar på tråden Babyrytmik- Ska du gå på det i vår eller har du gått med ditt barn tidigare?