• stokastisk

Tråden för förklarliga oförklarliga händelser

Det är dags! Alla har säkert någon gång varit med om till synes oförklarliga händelser, och för det mesta så förblir dessa händelser små olösta vardagsmysterier, alternativt hamnar i "övernaturligt"-högen.

Ibland däremot så får man en bra förklaring, eller så klurar man ut vad det var som hände själv. Har ni varit med om något dylikt?

(OBS att detta bara gäller till synes "övernaturliga" händelser. Om ni sen tycker att det är övernaturligt att era tonårsbarn inte kan städa efter sig trots tre års tillsägelser, eller att Linda R fortfarande får rubriker i Aftonslasken så har det tyvärr inte med det här att göra. )

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-06 19:57:48:
    Jag var visst lite otydlig: det här gäller bara till synes övernaturliga händelser där ni sedan _har fått en "naturlig" förklaring_! Det här är alltså inte ännu en "Vad har ni varit med om för onaturligt"-tråd.

• Svar på tråden Tråden för förklarliga oförklarliga händelser
  • lia76

Jag och min syster har sett Storjöodjuret...
    Vet inte om det har något med dte övernaturliga att göra, men ingen vet juh vad det är

Kram Lia, stolt mamma den 23/9 till en liten flicka
  • stokastisk

Det är väl lika bra att jag börjar:

När jag var tre äpplen hög och gick på fritids var vi ett gäng som brukade skrämma upp varandra rejält med spökhistorier i tid och otid. Vi invokerade också gärna Svarta Madame et cohortes närhelst tillfälle gavs och jag tror jag minns ett ouijabord. Om andar finns så hade vi bjudit in dem så det räckte och blev över.

När det här begav sig hade vi just tillbringat en eftermiddag med att berätta spökhistorier för varandra inne i kuddrummet, ett litet rum fyllt med kuddar och garderober i slutet av en korridor. Det fanns alltså bara en ingång. Eftersom det var rätt sent på hösten och ingen snö hade kommit så var det dessutom mörkt, och vi skrämde kanske upp varandra lite väl mycket, för efter ett tag fick de flesta nog, och vi gick och satte oss i pysselrummet precis utanför där det var ljust (eftersom vi var lagom skraja så stängde vi också dörren till kuddrummet för att slippa titta in i mörkret). Några i gruppen ville inte länge vara med och drog sig mot stora rummet där fröknarna satt, men vi som satt kvar morskade upp oss och drog en historia till. Precis mot slutet av historien, när alla sitter som små darrande ljus kring bordet så - ve och fasa! - hörs det rummel inifrån (det tomma!) kuddrummet och dörren börjar sakta öppnas.

8 småglin drog som en elefanthjord genom korridorerna, vi skrek och pep och vägrade komma i närheten av den delen av fritids på rätt många dagar. Vad tror ni hade hänt?

• stokastisk

lia76: Ah, jag var nog lite otydlig i min trådstart, ska fixa det.

• sassy123

Vad hade hänt? Jag gissar på att det var nån som somnat inne i kuddrummet?

• gurkan25

Vad var det för nåt i kuddrummet då?

Svar på tråden Tråden för förklarliga oförklarliga händelser