• Caylinn83

Fistelgång?

Hur vanligt är det med detta egentligen?!
    Känner mig ganska unik då jag aldrig träffat någon som inte blivit chockad av mitt lilla hål på halsen...

Själv har jag alltså en fistelgång på höger sida om halsen som läcker klar vätska då och då! Hålet syns mest när jag sväljer eller skriker/gör någon konstig grimas.. Min farfar hade ett liknande hål på vänster sida på halsen men det rann ingen vätska dock!
    Mamma frågade en läkare när jag var i 16-årsåldern om det och läkaren sa att man kunde kontraströntga för att se hur djupt hålet går. Men det går tillräckligt djupt för att saliv (?) ska kunna läcka ut...Räcka ut tungan mer behöver jag inte veta!
  • Svar på tråden Fistelgång?
  • kaksmulan

Jag har bara hört talas om fenomenet men aldrig träffat någon (så vitt jag vet) som har haft det. Inte heller visste jag att det kunde sitta på halsen. Jag trodde bara att det hade med rumpan att göra!

Felix ♥ och Ellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Caylinn83
    kaksmulan skrev 2007-01-06 22:06:42 följande:
    Jag har bara hört talas om fenomenet men aldrig träffat någon (så vitt jag vet) som har haft det. Inte heller visste jag att det kunde sitta på halsen. Jag trodde bara att det hade med rumpan att göra! Felix ♥ och Ellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
    haha...ja jag märkte att det kom upp massa sidor om analen när jag sökte på google Cool
  • Anonym (vet en)

Min kopis hade en på halsen. När hon var barn sa de att det inte gick att göra något åt. Men nu som vuxen har hon tagit bort den, så nog gick det!
    Den läckte ut ett varliknande sekret som kladdade ner och missfärgade kläder, hon upplevde det som otroligt jobbigt. Det blev jättebra efter op. och syns inte över huvud taget.

• Caylinn83

Jag skulle aldrig vilja ta bort min, eftersom besvären är bara att det rinner ibland och det överlever jag.

Men gud vad kul (?) att höra om någon annan som haft på halsen som rann! Trodde inte det fanns fler med nåt sånt...

• Anonym (jobbigt)

Ni har säkert träffat på någon som har det! Det är vanligt.

Min sambo har det i rumpan. Det är otroligt jobbigt, behöver läggas om, man kan inte bada, det luktar osv.

Han har haft det av och till i 10 år. Tyvärr.

• Caylinn83
    Anonym (jobbigt) skrev 2007-01-06 22:22:32 följande:
    Ni har säkert träffat på någon som har det! Det är vanligt. Min sambo har det i rumpan. Det är otroligt jobbigt, behöver läggas om, man kan inte bada, det luktar osv. Han har haft det av och till i 10 år. Tyvärr.
    usch va jobbigt för honom... ja har som sagt inga problem tack o lov!!
  • Codine

-jeg har en ved øret, den har vært betent en gang i mitt liv da ble jeg innlagt på sykehus fordi hodet ble, typ dobbelt så stort! Etter betennelsen gikk over har legene prøvd å fjerne den 4 ganger, men uten hell, den finner alltid en ny vei.
    Min fistel renner ikke, den vises heller ikke, hvis jeg ikke viser hvor man skal se, og hva man skal se;)

• adamceline

min dotter har ockå en på halsen och snacka om att jag blev chockad när det sprutade ut nått ur halsen på henne när hon var fyra månader,trodde det var nått allvarligt fel på henne och fick tid till docktorn men det var bara en fistel...men dom kan operera den när hon blir stor,den der ut som en smilgrop fast under käkbenet på halsen,rinner vätska nästan dagligen,genomskinligt slem...

• Caylinn83
    adamceline skrev 2007-01-06 23:39:07 följande:
    min dotter har ockå en på halsen och snacka om att jag blev chockad när det sprutade ut nått ur halsen på henne när hon var fyra månader,trodde det var nått allvarligt fel på henne och fick tid till docktorn men det var bara en fistel...men dom kan operera den när hon blir stor,den der ut som en smilgrop fast under käkbenet på halsen,rinner vätska nästan dagligen,genomskinligt slem...
    Haha... precis samma reaktion fick min mamma första ögonblicket hon såg mitt hål när jag var bebis, för det syntes mest när jag var ledsen, men sen kom hon på att det var likadant farfar hade. Mitt började inte rinna vätska förrän jag blev större..efter 10-årsåldern.
    Syns det om man inte vet att hon har det så att säga?eller är det väldigt litet?
  • adamceline

det är som ett nålstick men ligger i vecket i halsen så det syns så mycket,när bebifläsket e borta så kommer det synas mer,nu e dubbelhakan i vägen, hihi

• adamceline

menar syns inte så mycket..

• k girl

Jag har fistelgångar i tänderna.

• Caylinn83
    k girl skrev 2007-01-07 15:52:37 följande:
    Jag har fistelgångar i tänderna.
    Förvånad
    haha oj där var nåt nytt....hur går det till?! Syns dem? har du problem pga dem?
  • Caylinn83
    adamceline skrev 2007-01-07 14:36:19 följande:
    det är som ett nålstick men ligger i vecket i halsen så det syns så mycket,när bebifläsket e borta så kommer det synas mer,nu e dubbelhakan i vägen, hihi
    Precis som på mig, idag berättade jag för min mamma om att din dotter också har ett hål i halsen, hon blev också chockad, vi trodde jag var i princip ensam om detta, åtminstone att mitt läcker! Räcka ut tungan
  • k girl

Caylinn: Nej, egentligen inte några problem. Fast det fastnar ju lätt bakterier och sådant i dem och det är svårt att få rent, så de flesta har fyllts igen för att förebygga hålbildning.

• Caylinn83
    k girl skrev 2007-01-07 22:16:22 följande:
    Caylinn: Nej, egentligen inte några problem. Fast det fastnar ju lätt bakterier och sådant i dem och det är svårt att få rent, så de flesta har fyllts igen för att förebygga hålbildning.
    jösses, . tänk så konstigt det kan bli. Cool
  • adamceline

jag hade aldrig hört talas om det innan och kände ingen med det,ingen läkare sa nått fastän hon har det från födslen,den läkaren som undersökte celine sen sa att det var en rest från en körtel som inte gått tillbaks i fosterlivet....mycket märkliga saker ....mer märkliga saker är att ha dom i tänderna....e jätteförvånad,hur då liksom,kan du inte beskriva lite?

• k girl

Ja, alltså, jag hade gångar i kindtänderna, så enkelt är det. Jag vet inte riktigt om de ledde någonstans.

Svar på tråden Fistelgång?