• Niwa78

Ni m barn på förskola i upplands väsby

Vi har börjat kolla på förskola åt sonen i upplands väsby och vill gärna veta vilka förskolor ni har era barn på och vad ni tycker om dem. varför valde ni just den förskolan till era barn!!
    Fiskar efter lite inside information

Är det något som har bättre/sämre rykte, sonen är nu 9 mån och hoppas få börja till hösten.

Har ingen koll själv, då både sambom och jag är inflyttade.
    tacksam för all info!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-06 22:41:50:
    Självklart vi jag ha svar från er m dagmammor också!!!

• Svar på tråden Ni m barn på förskola i upplands väsby
  • MissLilo

Nu vet kjag ju inte vart i väsby du bor....e ju ganska sror ändå (och välkommen till den lilla biondhållan föresten!)....men dottern har gått på bromsboda61(ligger högst upp i runby)..oh jag var supernöjd även det bara var under 3 månader.

Men nu imorgon ska dottern börja på skrindan...får medela dig hur det verkar.

Men de tre populäraste är iaf:
    1. semapskornet(föräldrar koperativ som är stakt kristet med bönner, kristna sånger osv)
    2. kyrkans förskola ...även den kristen....med bibeln och allt dte där. Men den enda i väsby om jag inte är helt fel ute som har inskolning endast i augusti.
    3. bromsboda

Skriver mer snart....

• Aannaa

Dessvärre är det ju kaos i kommunen vad gäller dagisplatsen, så det är inte helt enkelt att 'välja' dagis här...

Sen beror det ju på vart ni bor, när ni ska ha platsen osv
    Men platser till hösten är nog lättare att få än om man ska ha till våren...

Vi ska börja skola in vår dotter imorgon på Segelbåtens nya avdelning, det ligger i Smedby o verkar kanonbra! Vi fick inte ngt av de tre alternativen vi valde tyvärr....

Jag tror oxå att det är som klippt o skuret bland förskolorna här, de är ganska lika (bra) vad jag har hört!!!

.emilia. ♥ . kärlek big time.
  • Niwa78

Vi bor i Smedby nu, men letar efter ny lägenhet som ligger på bottenvåningen så vet inte riktigt vart vi hamnar i slutändan. för tillfället lutar det åt något på andra sidan E4.
    Kollar in på väsbytråden oxå och ser om jag kan få lite tips!
    tack så mycket.

• Aannaa
    Niwa78 skrev 2007-01-07 22:17:48 följande:
    Vi bor i Smedby nu, men letar efter ny lägenhet som ligger på bottenvåningen så vet inte riktigt vart vi hamnar i slutändan. för tillfället lutar det åt något på andra sidan E4.Kollar in på väsbytråden oxå och ser om jag kan få lite tips!tack så mycket.
    Okej! Vi bor på 'andra sidan' nu
  • mica

Hej...Jag har dottern på kyrkans förskola (har 2 kommunala dagis att jämföra med sen innan) och det är i toppklass tycker jag. Det ligger i Smedby 3. Det är nog däremot väldigt lång kö dit, jag ställde mig i kö när WIlma var 7-8 mån och fick en plats pga att någon flyttade. Jag skulle altså blivit utan i aug året efter egentligen.

• Litenmyra

Hej
    Vi gillar Ringblomman i Runby där Elliot går. Han ska dock sluta den 26/1 (pga min andra föräldraledighet) så då blir det en plats ledig.
    /Litenmyra

• Aannaa
    Litenmyra skrev 2007-01-08 21:30:26 följande:
    HejVi gillar Ringblomman i Runby där Elliot går. Han ska dock sluta den 26/1 (pga min andra föräldraledighet) så då blir det en plats ledig. /Litenmyra
    Där jobbar min kompis Emma ju
  • Niwa78

Litenmyra -Hade inte tänkt börja förren till hösten,men tack för tipset

• pssst

Folkparken är jättebra. Stor gård (än så länge), bra personal och mycket utomhusaktiviteter. Pratade med två kompisar härom dagen om Folkparken och vi var alla överens om att vi var väldugt nöjda. Visst skulle det vara roligt med mindre småbarnsgrupper, men det kan nog bara privata dagis ge idag och tyvärr så stänger de för tidigt för att vi som pendlar in till Stockholm varje dag ska kunna känna oss lugna med hämtning och lämning.
    När du väljer så är det bra att du väljer lånsiktigt, tänk på att ditt barn ska vistas där i ca 5 år, får det ett syskon så kanske ni är beroende av dagiset ännu längre. Vi valde t ex bort Solkatten, eftersom det ska byggas om i området snart och man vill inte ha en byggarbetsplats intill, dessutom tyckte vi att de hade för liten gård, men personalen och barnen där är jättemysiga, det vet vi eftersom de brukar gå på Folkparken under sommaren. Min lillkille gillar att stanna och hälsa på dem när vi går förbi.

• Niwa78

tack så mycket för tipsen "pssst". Sådana saker hade jag nog inte tänkt på annars.

Svar på tråden Ni m barn på förskola i upplands väsby