• Anonym (vill ha!)

lånelöfte utan fast jobb??? Någon???

hej,

vet nån om man kan få ett lånelöfte från nån bank även om man inte har fast jobb?

Det jag och mannen jobbar med innebär projektanställningar etc. Nu har jag ett vikariat till sommaren och killen har en 4månaders projekt anställning.

Tror/vet ni hur det går?
    Nån som varit i liknande situation?

JAG DRÖMMER DAGLIGEN OM EN EGEN LÄGENHET! Trött på att hyra ju...

Vi skulle behöva låna typ ca en miljon...

• Svar på tråden lånelöfte utan fast jobb??? Någon???
  • Ängel1982

vi har fått låna men gubben min har fast jobb och står som huvudlånare. jag har en timanställning bara. Vet dock inte hur det funkar när ingen av er fast jobb.

• Anonym (vill ha!)

Tack för ditt svar...

problemet är att vi nog aldrig får fast jobb... även om vi tjänar ok och alltid har pengar och sånt, så finns det lixom inga fasta jobb inom vår bransch.

Nån annan som vet mer?

• Anonym (vill ha!)

puff!

• Ängel1982

men om ni kan säkerställa att ni kommer att ha inkomst även i fortsättningen så kan ju banker vara ganska välvilliga, de vet ju hur det ser ut i samhället idag. Det är ju många som arbetar via projektanställningar. Mitt timvikariat förlängs med två år åt gången och det är ju inte heller en säker inkomstkälla. Ni ska kanske ta ett snack med er bank och höra efter.

• Anonym

Hos SBAB fick vi lån, fasty ingen av oss har fast inkomst. De gjorde en bedömning av oss och våra yrken.

• Anonym (vill ha!)

du sista anonym,

oj det låter ju lovande... berätta gärna mer?!

Hur mycket tjänar ni? Och vad kunde ni låna?

Jättetacksam för svar! Vill ha egen lägenhet (fylld med bebisar!!) nu!!

• Anonym (vill ha!)

ingen mer som vet?

• Elfan

Banken gör en bedömning av er betalningsförmåga dvs vad ni har för inkomster/utgifter osv men ett fast jobb är inget krav vad jag vet. Min man har under flera år jobbat med vikariat/projektanställningar och vi hade inga problem när vi köpte vårt hus. Banken fick alla siffror och eftersom vi kunde visa på ett regelbundet sparande och inga betalningsanmärkningar osv så fick vi lånet.

• Anonym

Det beror helt på bankens totala bedömning. Jag hade inga problem som läkare med långtidsvikariat 3-6 månader.

• Anonym (vill ha!)

ja, vi får väl ta och gå till banken och fråga..

Jag är bara så rädd att de typ ska skratta åt oss "haha, hur kan ni tro att NI ska få låna..."

Vi är båda kulturarbetare...

Tack för alla svar!

• LilaStar

annars kan man kankse ha en borgenär?

Svar på tråden lånelöfte utan fast jobb??? Någon???